اجرای طرح ملی نذر آب در روستاهای استان اصفهان
اجرای طرح ملی نذر آب در روستاهای استان اصفهان
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان از اجرای طرح ملی نذر آب ۵ در روستای چوپانان، قورتان و ورکان خبر داد.

ابراهیم عادل زاده معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، بیان کرد: طرح ملی نذر آب ۵ به صورت سراسری در چهار رویکرد زیست محیطی و آبرسانی، سلامت محور، آموزشی و توانمندسازی و رویکرد حمایتی در مناطقی که متأثر از خشکسالی هستند، اجرا می‌شود.

وی افزود: ما در استان اصفهان در روستای چوپانان شهرستان نایین، روستای قورتان شهرستان ورزنه و روستای ورکان شهرستان کاشان برنامه‌های این طرح را اجرا کردیم.

عادل زاده با اشاره به اینکه روستای چوپانان شهرستان نایین به عنوان اولین میزبان طرح انتخاب شد، گفت: در بخش سلامت محور ۸ پزشک و پیراپزشک در زمینه دندانپزشکی، جراحی، عمومی، مامایی، بینایی سنجی و کارشناسان ارتوپدی و توانبخشی در این روستا حضور یافته و به ارائه خدمات به مردم پرداختند.

وی اضافه کرد: توزیع رایگان دارو، لوازم التحریر، ۱۰۰ جفت کفش طبی به ارزش بیش از ۳۰ میلیون تومان، توزیع بسته‌های معیشتی، ارائه خدمات به دانش‌آموزان، خانواده‌های شهدا و غبارروبی گلزار شهدا، از دیگر برنامه‌های ارائه شده در روستای چوپانان بود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان با تاکید بر ایجاد فضایی شاد در این طرح برای جوانان، اظهار داشت: در بخش آموزش و توانمندسازی، برپایی کارگاه‌های مهارت‌های زندگی، مشاوره، ارتباط جوانان و نوجوانان با والدین، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز و کارگاه‌های مشاوره و مهارت فرزندپروری صورت گرفت.

وی ضمن اشاره به اینکه هزینه‌های طرح ملی نذر آب تماماً توسط داوطلبان و خیرین پرداخت می‌شود، ادامه داد: جمعیت هلال احمر با اجرای این طرح در سراسر کشور، توانسته است گوشه‌ای از نیازهایی که در مناطق محروم وجود دارد را برطرف نماید.

عادل زاده با اشاره به اینکه هدف اصلی این طرح کاهش تنش‌های آبی در مناطق کم برخوردار و همچنین ارائه خدمات حمایتی و سلامت محور در راستای کاهش آلام بشری می‌باشد ، گفت: به همت خیرین ۸ شهرستان و با همکاری دهیار و مسئول منطقه، تعداد ۱۸ عدد تانکر آب به خانواده‌های کم برخوردار، مسجد جامع، مدارس، کتابخانه عمومی روستا و همچنین مرکز جامع سلامت و دهیاری اهداء گردید.

وی ضمن تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر تقسیم عادلانه امکانات در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: معاونت داوطبان جمعیت هلال احمر در دو نوبت به نیازمندان کمک‌های دارویی، خدمات پاراکلینیکی و خدمات بیمارستانی بلاعوض دارد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان تصریح کرد: همه ساله به بیماران صعب العلاج و خاص وام‌های قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وی در پایان گفت: هر شهرستانی که از بیشترین ظرفیت خیرین استفاده کند، جمعیت هلال احمر نیز توان بیشتری برای ارائه خدمات به مردم خواهد داشت.

 

  • نویسنده : طاهره دهقانی