امداد رسانی به ۲۲۲ مصدوم توسط هلال احمر اردستان
امداد رسانی به ۲۲۲ مصدوم توسط هلال احمر اردستان
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردستان گفت: طی یک سال گذشته، در راستای عملیات‌های امدادی برای ۲۲۲ مصدوم امدادرسانی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین از اردستان‌، منصور خانی رئیس هلال احمر شهرستان اردستان در نشست خبری اظهار کرد: جمعیت هلال احمر سازمانی است که یک قرن از تأسیس آن در ایران می‌گذرد و در حال حاضر امداد و نجات در حوادث و سوانح یکی از وظایف این جمعیت است.

وی با بیان اینکه ایران منطقه‌ای حادثه‌خیز و آسیب‌پذیر است، افزود: علاوه بر فعالیت‌های امدادی در حوادث طبیعی و غیرطبیعی اقدامات داوطلبانه، فرهنگی و جوانان نیز توسط جمعیت هلال احمر در شهرستان اردستان اجرا می‌شود.

خانی تصریح کرد: در قالب پویش هلال رحمت ۴۵۵ سبد کالا به ارزش دو میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان تهیه و توزیع شده همچنین حدود ۲۴۴ میلیون تومان کمک هزینه درمان و دارو توسط جمعیت هلال احمر شهرستان پرداخت شد.

رئیس جمعیت هلال احمر اردستان با اشاره به برگزاری ۱۰۸۳ دوره آموزشی، خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته، در راستای عملیات‌های امدادی برای ۲۲۲ مصدوم امدادرسانی صورت گرفت که این امدادها در دو بحث درمان اضطراری و رهاسازی انجام شد.

وی تاکید کرد: آموزش اصول امداد و نجات رکن اساسی است و در زمانی که حادثه‌ای وجود نداشته باشد، آموزش امداد توسط هلال احمر انجام می‌شود و اگر بتوانیم آموزش امداد همگانی را در جامعه نهادینه کنیم، بسیاری از تلفات حوادث کاهش می‌یابد.

خانی یادآور شد: طرح ملی دادرس در راستای تفاهمنامه‌ای بین هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش در ۱۴ مدرسه شهرستان برگزار شد که در این راستا ۱۶ ساعت آموزش امدادی برای دانش آموزان پایه هشتم اجرا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر اردستان با اشاره به قابل قبول بودن تجهیزات هلال احمر این شهرستان، بیان کرد: استاندارد مدیریت بحران کشور این است که دو درصد جمعیت شهرستان باید اقلام زیستی شامل چادر، پتو و موکت ذخیره و نگه‌داری شود که در حال حاضر در شهرستان بیش از دو درصد استاندارد، اقلام زیستی موجود است.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر