میرزای نائینی باید به سطح عموم جامعه معرفی شود
میرزای نائینی باید به سطح عموم جامعه معرفی شود
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: میرزای نائینی باید به سطح عموم جامعه معرفی شود و حوزه علمیه در این موضوع کوتاهی کرده است

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و رییس کنگره بین‌المللی میرزای نائینی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین گفت: شخصیت میرزای نائینی شخصیتی کم‌نظیر در معاصر ما است که جامع از لحاظ علمی، اخلاقی، معنوی، اجتماعی و سیاسی و موثر در معادلات سیاسی منطقه است و ما باید این شخصیت را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: متأسفانه حوزه علمیه در زمینه معرفی مفاخر در سطح عموم مردم نقش خوبی ایفا نکرده است، من از دبیرخانه کنگره خواستم که در منظومه آثاری که چاپ خواهد شد حتما آثاری متناسب با دانشگاه و فضای عمومی جامعه نیز باشد.

اعرافی خاطرنشان کرد: میرزای نائینی در درون حوزه کاملا شناخته و پشتوانه طلبه و اساتید است اما ما در شناساندن علما و فضلا به عموم مردم کوتاهی کردیم، نسل جوان امروز ما باید مفاخر بزرگ تاریخی رو بشناسد و ان شاالله کنگره این موضوع را در اولویت قرار می‌دهد.

وی در خصوص معرفی جهانی این عالم گرانقدر اظهار کرد: قرار است بعضی از آثار به زبان دیگر ترجمه بشود و تولید مستند و فیلم نیز در دستور کار کنگره قرار دارد چرا که میرزای نائینی برای جهان اسلام است و همه ما به ویژه در نایین و اصفهان باید برای معرفی این خورشید پر فروغ علم کار اساسی انجام دهیم.

  • نویسنده : فاطمه محمدی محمدی