تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام در نایین
تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام در نایین
شهرستان نایین به عنوان یکی از مسیرهای عبور تریلرهای حامل پیکر پاک و مطهر شهدا نایین خواهد بود.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان اصفهان تشریح کرد؛

سرهنگ «رضایی» با بیان این‌که از ۷ تا ۱۶ دی، پیکرهای مطهر شهدای گمنام در قالب ۲ کاروان در ۲ مسیر، در کلیه شهرستان‌های استان اصفهان تشییع می‌شوند، گفت: شهدا روز ۱۶ دی مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهر اصفهان تشییع می‌شوند و سپس پیکرهای مطهر آن‌ها در هفت نقطه استان خاکسپاری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین به نقل از  خبرگزاری دفاع‌پرس از اصفهان، سرهنگ «محمد رضایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: دی ماه هر سال یادآور جان‌فشانی‌های مردم اصفهان و مناسبت‌های ارزشمند در کشور است، از ۸ دی مردم اصفهان تا ۹ دی ملت ایران، ۱۹ دی قیام مردم قم و سالروز شهادت حاج احمد کاظمی، ۱۳ دی سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی که امسال این مناسبت‌ها با ایام شهادت حضرت زهرا (س) مصادف است.

وی با بیان این‌که از ۹ دی تا ۱۹ دی را به نام «دهه بصیرت» می‌شناسیم که تمام این مناسبت‌ها بر ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری استوار است، افزود: در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم برنامه تشییع عمومی شهدا را برگزار کنیم؛ اما امسال استان اصفهان میزبان تعدادی از شهدای گمنام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس استان اصفهان با بیان این‌که از ۷ تا ۱۶ دی، پیکرهای مطهر شهدای گمنام در قالب ۲ کاروان در ۲ مسیر، در کلیه شهرستان‌های استان اصفهان تشییع می‌شوند و فضای استان را شهدایی خواهند کرد، تصریح کرد: شهدا روز ۱۶ دی مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر، از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا در شهر اصفهان تشییع می‌شوند و سپس پیکرهای مطهر آن‌ها در هفت نقطه استان خاکسپاری خواهد شد.

وی با بیان این‌که در استان اصفهان ۱۵۷ یادمان شهدا وجود دارد که این یادمان‌ها زیارتگاهی برای عاشقان شهداست، گفت: از سمت مردم درخواست‌هایی برای ایجاد یادمان شهدا در منطقه آن‌ها وجود دارد که قرار است این یادمان‌ها در هفت نقطه، با تشییع پیکرهای مطهر شهدا در روز ۱۷ دی ایجاد شوند که شامل پارک کوهستانی قائمیه، روستای خرمنان در شهرستان تیران و کرون، مجموعه مسکونی منظریه در شهرستان، کرکوند در مبارکه، هفت تیر در مبارکه، شهر برزک در کاشان و شهرستان آران و بیدگل است.

رضایی ادامه داد: این هفت یادمان شهدا هم که به ۱۵۷ یادمان قبلی اضافه می‌شود، قطعاً برنامه‌های فرهنگی خوبی خواهند داشت و ما به دنبال ایجاد فضای معنوی و شهدایی در استان هستیم.

تشییع شهدای گمنام در ۶۵ شهر و بیش از ۱۵۰ روستای استان اصفهان

سرهنگ پاسدار «حسن امینی» معاون هماهنگ‌کننده لشکر امام حسین (ع) نیز در این نشست خبری با بیان این‌که پیکرهای مطهر شهدای گمنام در قالب ۲ کاروان با عنوان «اهالی بهشت»، با شعار محوری «این کاروان، قدمگاه شهیدان است» به‌مناسبت ایام فاطمیه و دهه مقاومت در ۶۵ شهر و بیش از ۱۵۰ روستای استان اصفهان تشییع خواهند شد، اظهار داشت: خودرو‌هایی که برای تشییع پیکرهای مطهر شهدا درنظر گرفته شده‌اند، عازم کاشان می‌شوند تا پیکرهای شهدای گمنام را که از تهران تحویل گرفته‌ایم، روی آن‌ها جانمایی شود و از صبح هفتم دی حرکت رسمی کاروان شهدای گمنام درون شهر‌ها آغاز شود.

وی افزود: ۲ تریلر حامل شهدای گمنام تازه تفحص‌شده در قالب واحد «شهید کاظمی» و واحد «شهید خرازی» در شهرستان‌های استان و نیز در شهر اصفهان حرکت کرده و شهدا تشییع خواهند شد.

معاون هماهنگ‌کننده لشکر امام حسین (ع) بیان کرد: تریلر واحد «شهید خرازی» در «نطنز»، «آران و بیدگل»، «گلپایگان»، «بویین میاندشت»، «فریدون‌شهر»، «رضوان‌شهر»، «یزدان‌شهر»، «نجف‌آباد»، «درُچه»، «دولت‌آباد»، «حبیب‌آباد»، «کمشچه»، «امامزاده نرمی»، «قهدریجان»، «فلاورجان»، «فولادشهر»، «زرین‌شهر»، «باغبهادران»، شهر «زاینده رود»، «ورنامخواست»، «سمیرم»، «زیار»، «برسیان»، «اسلام‌آباد»، «هرند»، «نایین»، «تودشک»، «کوهپایه» و «سجزی» حرکت خواهد کرد.

وی مسیر تریلر واحد «شهید کاظمی» را نیز «بادرود»، «کاشان»، «خوانسار»، «داران»، «دامنه»، «چادگان»، «تیران»، روستای «حاجی‌آباد»، «فیروزآباد»، «نجف‌آباد»، «خمینی‌شهر»، «خورزوق»، «دستگرد» و «سین برخوار»، «گز» و «شاهین‌شهر»، «ابریشم»، «پیربکران»، «دیزیچه»، «مبارکه»، «طالخونچه»، «شهررضا»، «دهاقان»، «بهارستان»، «سپاهان‌شهر»، «جرقویه»، «محمدآباد»، «نیک‌آباد»، «اژیه»، «ورزنه»، «حسن‌آباد»، «اردستان»، «نهاباد»، «زواره»، «خور و بیابانک» عنوان کرد.

سرهنگ امینی تصریح کرد: در روز ۱۶ دی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، هر ۲ کاروان به شهر اصفهان منتقل شده و در این شهر از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا تشییع خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: انواع کمک‌های مومنانه در حاشیه این مراسم تشییع استانی در نظر گرفته شده است

  • نویسنده : خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین
  • منبع خبر : خبرگزاری دفاع مقدس