آتش نشانی شغل نیست عشق است/ بیش از ۷۵ درصد حادثه ها، تصادفات جاده ای است
آتش نشانی شغل نیست عشق است/ بیش از ۷۵ درصد حادثه ها، تصادفات جاده ای است
سرپرست اداره خدمات و ایمنی شهری نایین گفت: در شش ماهه اخیر سال جاری، بیش از 75 درصد حادثه ها مربوط به تصادفات جاده ای بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، داود سلمان زاده سرپرست اداره خدمات و ایمنی شهری نایین ضمن تبریک هفتم مهرماه روز ایمنی و آتش نشانی گفت: ایستگاه آتش نشانی تنها ایستگاهی است که در شهر نایین احداث شده و در حال حاضر با ۹ نفر پرسنل در سه شیفت۲۴ ساعت اداره می شود .

او افزود: شهرستان نایین یکی از شهرستانی است که در چهار راه مواصلاتی کشور قرار دارد و در طول روز به علت امور زیاد و حجم ترافیکی که در سطح جاده ها وجود دارد در اغلب موارد شاهد تصادفات جاده ای هستیم که همکاران با توجه به اینکه در سطح شهری امداد رسانی و پوشش می دهند در سطح جاده ها هم این اقدام را انجام می دهند.

سلمان زاده بیان نمود: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان و افزایش کارخانه ها، امکانات آتش نشانی در حد استاندارد کم وجود دارد و در حال پیگیری برای تجهیز و استاندارد سازی امکانات آتش نشانی هستیم.

او با اشاره به اینکه تا کنون ۳۲۰ نفر از خدمات آموزشی این مرکز استفاده نموده اند، گفت: ماموران ایستگاه آتش نشانی در حال حاضر، آموزش‌های لازم برای هر یک از موضوعات امداد رسانی جاده ای، چه در سطح استانی و شهرستانی را طی نموده اند که این آموزش ها با هدف ارتقا آمادگی جسمانی و پیشگیری از خطرات برگزار می شود.

سرپرست اداره خدمات و ایمنی شهری نایین با اشاره به ۸۳ مورد حادثه در شش ماهه سال جاری گفت: ۷۵ درصد از حوادث اغلب در جاده ها اتفاق افتاده است.

او افزود: در حوزه مدیریت بحران و پیشگیری و ایمنی اقداماتی صورت گرفته که شامل شناسایی نقاط حادثه خیز و تهدید کننده  و نیز تعدادی شیرهایی در سطح شهری نصب شده است.

سرپرست اداره خدمات و ایمنی شهری نایین، برگزاری دوره آموزشی برای عموم مردم از سطح پیش دبستانی تا بزرگسالان در مدارس، ادارات،پرسنل کارخانجات، مراکز درمانی و نظامی را از دیگر خدمات آتش نشانی نایین بیان نمود.

او ملاک رسیدن آتش نشان  به محل حاثه از لحظه ای است که با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته می شود و پس از ثبت اطلاع از محل وقوع حادثه که در برخی از زمان ها به اشتباه اعلام می شود بلافاصله به محل اعزام می شوند و مهم ترین چالش یک آتش نشان این است که چطور با سرعت، خودش را به محل حادثه برساند و فرد گرفتار شده را نجات دهد.

سلمان زاده  با بیان اینکه آتش نشانی یک شغل نیست بلکه عشق است گفت: استرس هایی که شخص آتش نشان در تمام زمان ها و اغلب در نیمه شب ها با آن روبه رو است می تواند عوارضی بر جسم و روحش داشته باشد اما به تنها چیزی که فکر می کند نجات جان فرد است.

سلمان زاده به اشاره به فرا رسیدن فصل پاییزو سرما افزود: خواهشی که از عزیزان دارم اینکه که قبل از اینکه بخواهند وسایل گرمایشی را نصب بفرمایند حتماً از استاندارد بودن وسیله مطمئن باشند و هنگام نصب از خطر نشستی گاز جلوگیری کنند.

سرپرست اداره خدمات و ایمنی شهری نایین می گوید: کوچکتر از آن هستم که توصیه یا نصیحتی به مردم داشته باشم اما به مردم می گویم حادثه در کنار ما است و بحث ایمنی را جدی بگیریم ، ما در شهرستان آموزش‌هایی برای عموم مردم داشتیم انتظار داریم که این آموزش ها همیشه مدنظر قرار بگیرد و تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن نسبت به کاهش خسارات اقدام نمود.

  • نویسنده : حمیدرضا پوربافرانی