اجرای طرح مروجین مصرف بهینه آب در نایین/ فرهنگ مصرف بهینه انرژی و آب در مدارس باید نهادینه شود/ ۱۴۹ روستا در شهرستان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.
اجرای طرح مروجین مصرف بهینه آب در نایین/ فرهنگ مصرف بهینه انرژی و آب در مدارس باید نهادینه شود/ ۱۴۹ روستا در شهرستان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.
رئیس آبفای نایین از اجرای طرح مروجین مصرف بهینه آب در نایین خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، محمد علی عباسی رئیس آبفای شهرستان نایین گفت: در راستای مدیریت بحران آب طرح مروجین آب با هدف جلوگیری از اسراف و هدر رفت آب به زودی در نایین آغاز و گروه‌هایی در محلات نایین حضور پیدا می‌کنند و اخطار و تذکرات لازم را می‌دهند که در صورت عدم رعایت، قطع انشعاب و جریمه در نظر گرفته شده است.
او افزود: برای تشویق شهروندان به کاهش مصرف آب طرح‌های تشویقی و برای کسانی که پرمصرف هستند جلسات توجیهی در نظر گرفته شده است.
او با اشاره به افزایش مصرف آب در شهرستان افزود : نایین یکی از خشک ترین مناطق استان اصفهان است و این مستلزم فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی آب است.
عباسی با اشاره به وجود ۱۹ هزار انشعاب در شهرستان بیان نمود: ۱۳ هزار انشعاب در نایین و بقیه در روستاها تا چوپانان وجود دارد و با وجود اینکه ۱۸۶ روستا در نایین وجود دارد، ۱۰۶ روستا بدون کنتور و دارای یک عدد شیر برداشت در روستا و یا دارای یک عدد مخزن فلزی هستند و ۸۰ روستا تحت پوشش و دارای شبکه و کنتور آب هستند که برای ۴۳ روستای تحت پوشش نیز آبرسانی سیار انجام می‌شود.
رئیس آبفای نایین با اشاره به وجود آب انبارها در شهرستان گفت: برای دوماه آب شرب ذخیره وجود دارد و اگر ۱۰ الی ۱۵ درصد آب درست استفاده شود کیفیت آب تغییرنخواهد کرد که این باعث می‌شود در تابستان قطعی آب نداشته باشیم.
عباسی با ابراز نگرانی از اینکه در مدارس مصرف بهینه انرژی و آب آموزش داده نمی‌شود گفت: باید نحوه‌ی صحیح مصرف آب در مدارس شهرستان آموزش داده شود تا فرهنگ مصرف بهینه آب در بین دانش‌آموزان نهادینه شود، ترویج مصرف بهینه آب می‌تواند در احیای منابع آبی شهرستان تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

  • نویسنده : طاهره دهقانی