در جنگ روایت‌ها آن کسی برنده است که اول و درست روایت کند
در جنگ روایت‌ها آن کسی برنده است که اول و درست روایت کند
خطیب نماز جمعه نایین با اشاره به اینکه جهاد تبیین، یعنی روشنگری و انتقال حقایق به مردم و مهمترین وظیفه پیغمبران بوده است، گفت: در جنگ روایت‌ها آن کسی برنده است که اول و درست روایت کند، چرا که اگر حقایق رو بیان نکنیم دشمن آنطور که می‌خواهد روایت می‌کند و جای ظالم و مظلوم عوض می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین ضمن تشکر از مسؤولانی که در برنامه کاروان خدمت به بررسی میدانی مسائل می‌پردازند، بیان کرد: طرح کاروان خدمت و حضور مدیران در روستاها و مناطق محروم باعث دلگرمی مردم می‌شود و اصحاب رسانه باید این برنامه را به صورت گسترده و کامل پوشش خبری داده و به اطلاع عموم برسانند.

وی افزود: کاروان خدمت در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم بوده و خدا کسانی را که با کج سلیقگی به دنبال سیاه‌نمایی و ناامید کردن مردم هستند و این کارها را عوام فریبانه می‌نامند، هدایت کند.

مطهرخو با اشاره به اینکه حضرت زهرا مانند پدرشان دلسوز و غمخوار امت بودند، گفت: حضرت زهرا بعد از رحلت پیامبر اگر چه عزادار بودند اما خانه نشین نشده و وارد عرصه سیاست شدند چرا که همه دین ما سیاست است ولی عده‌ای از این موضوع خوششان نمی‌آید.

خطیب نماز جمعه نایین اظهار کرد: جهاد فقط مبارزه با سلاح نیست بلکه ما جهاد فکری، عملی، علمی، مالی و جهاد تبیینی داریم که تولید واکسن نمونه جهاد علمی و حرکت بزرگ کامیون‌داران در سال ۱۳۶۱ نمونه جهاد مالی است.

 

وی افزود: جهاد تبیین که روشنگری و انتقال حقایق به مردم و مهمترین وظیفه پیغمبران بوده است یعنی در جنگ روایت‌ها آن کسی برنده است که اول و درست روایت کند، چرا که اگر حقایق رو بیان نکنیم دشمن آنطور که می‌خواهد روایت می‌کند و جای ظالم و مظلوم عوض می‌شود.

مطهرخو خطرنشان کرد: طبق فرازی از زیارت عاشورا جریان طاغوت برای از بین بردن ارزش‌ها و رهبران الهی به چند روش ترور می‌کند، ترور شاخص‌ها «دفعتکم عن مقامکم»، ترور شخصیت‌ها «ازالتکم عن مراتبکم» و ترور شخص‌ها «قتلتکم» که شاخص دین، پیامبر و ائمه اطهار هستند.

وی ادامه داد: ترور شخصیت یعنی مرتبه و جایگاه کسی را از بین ببرند که از ترور شخص بدتر است، شهید بهشتی را قبل از آنکه به شهادت برسانند شخصیتش را ترور کردند.

امام جمعه نایین عنوان کرد: وظیفه ما در برابر این ترورها تبیین است که تبیین هم باید با همین سه گزینه باشد، شاخص امروز دنیای اسلام مقام معظم رهبری است و علما و مداحان در مراسم‌های ایام فاطمیه باید درباره شخصیت رهبری به عنوان ستون انقلاب تبیین کنند.

مطهرخو با اشاره به اینکه یکی از صفات مومنین غمخوار بودن است، بیان کرد: مومن غمخوار دنیا و گرفتاری‌های آن نیست بلکه غمخوار دین، بندگان، خانوادن، آخرت خود، هجران خدا و غمخوار اولیای خدا است یعنی مومن در غم ائمه اندوهگین می‌شود.

وی با بیان اینکه کسانی که در ایام فاطمیه مراسم جشن عقد و عروسی برگزار می‌کنند و دل مومنین رو به درد آورده و هتک حرمت می‌کنند، افزود: نیروی انتظامی وظیفه دارد با مظاهر علنی گناه و هتک حرمت مقابله کند و بنده از همین تریبون از مردم درخواست دارم که اگر کسانی را دیدند که در خودرو مرتکب گناه می‌شوند مثل سگ گردانی، آلودگی صوتی و کشف حجاب، پلاک را ثبت و برای سامانه ناظر ارسال کنند تا نیروی انتظامی برخورد جدی کند.

 

  • نویسنده : فاطمه محمدی