استفاده از ظرفیت جوان در ارکان تشکیلاتی مساجد/ پیش بینی حضور هزار نفری در جشنواره مدهامتان
استفاده از ظرفیت جوان در ارکان تشکیلاتی مساجد/ پیش بینی حضور هزار نفری در جشنواره مدهامتان
معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد اصفهان بر ضرورت کادرسازی و استفاده از جوانان فعال در مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین،  محمد تابش در نشست کانون های فرهنگی و هنری مساجد نایین با اشاره به ساختار فرهنگی مساجد گفت: توانمند سازی، هویت بخشی حقوقی بچه های مسجدی در قالب طرح های آموزشی، تجهیزی و شبکه سازی توانمندی های مساجد از برنامه هایی است که در حوزه فرهنگی عملیات آن اجرا خواهد شد.

او افزود: برگزاری دوره آموزشی رایگان سفیران مهدویت و شناسایی مربیانی که از کانون های فرهنگی معرفی شده بودند و ارتباط با بنیان مهدویت اصفهان از دیگر برنامه هایی بود که در سال جاری برگزار شد.

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد اصفهان با اشاره به جشنواره مدهامتان گفت: کانون های فرهنگی نایین، چتر قرآن را در سطح شهرستان علم کنند و با ایجاد یک قرارگاه فرهنگی، جلسات را به صورت منطقه ای با محوریت مدهامتان و موضوع محور برگزار کنند.

او در ادامه با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ترنم فهما به صورت هفتگی در سطح استان بر ضرورت توانمند سازی، کادر سازی و همچنین استفاده از ظرفیت جوانان فعال در برنامه ها و جوان سازی ارکان تشکیلاتی مساجد تاکید نمود.

تابش گفت: مدیران مسئول کانون ها از هر مسجد نیروهای فعال در حوزه خواهران و برادران را برای مربی تربیتی که وظیفه آن شناسایی آسیب ها است در نظر بگیرند چرا که این دوره ها به صورت رایگان بوده و می توان کانون راتبدیل به یک نهاد تربیتی نمود.

ماشااله فخارزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نایین در این نشست، با اشاره به پتانسیل بالای کانونهای مساجد شهرستان برهم افزایی کانونها برای مشارکت حداکثری در جشنواره مدهامتان تاکید و گفت: یکی از مهمترین جشنواره های در برگیرنده تمام بخش های حوزه مساجد است که اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد به صورت هدفمند و چنانچه مرکزی به این اهداف برسد می تواند اعتبارات را جذب کند.

او افزود: جذب اعتبارات در بخش کانون ها متفاوت است و باید بصورت برنامه ریزی هدفمند در این راستا حرکت نمود.

  • نویسنده : نازنین زهرا دهقانی