انتخابات امسال با وجود جنگ ترکیبی و شناختی دشمن برای نظام اهمیت دوچندان دارد
انتخابات امسال با وجود جنگ ترکیبی و شناختی دشمن برای نظام اهمیت دوچندان دارد
غلامرضا گفت: انتخابات امسال با وجود جنگ ترکیبی و شناختی دشمن برای نظام اهمیت دوچندان دارد و مشارکت و حضور حداکثری مردم هدف نظام در برگزاری همه ۴۰ انتخابات برگزار شده بوده و پیش درآمد حضور گسترده مردم سلامت و امنیت انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، محمدرضا غلامرضا روز سه‌شنبه در همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: انتخابات از اهمیت بالایی در نظام اسلامی برخوردار است و در شرایط حساس فعلی که کشورمان در جنگ ترکیبی و شناختی با دشمن قرار دارد انتخابات امسال اهمیت دوچندان دارد.

وی ادامه داد: نقطه کانونی جنگ ترکیبی جنگ شناختی است و دشمن در این جنگ از هستی شناسی استفاده کرده یعنی مبادی فکری نسل جوان را نشانه گرفته است و به دنبال آن است که حقایق را جابجا و تحریف کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: امسال انتخاباتی در پیش داریم که به دلایل مختلفی برای کشور مهم است و اهمیتش از آن جهت است که رهبری انقلاب در سخنان‌شان مسئولین انتخابات را خطاب قرار دادند که نشان می‌دهد، مسئولین انتخابات مسئولیت سنگینی دارند.

وی افزود: مشارکت و حضور حداکثری مردم هدف نظام در برگزاری همه ۴۰ انتخابات برگزار شده از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است و اعتماد سازی می تواند مشارکت و حضور مردم را افزایش دهد.

غلامرضا اظهار داشت: مشارکت مردم پیش درآمدش سلامت و امنیت است و اگر به دنبال حضور گسترده و مشارکت حداکثری هستیم تضمین کننده آن سلامت و امنیت انتخابات است. وی یادآور شد: امنیت همواره در همه انتخابات کشور برقرار بوده و حتی در ۸ سال دفاع مقدس نیز تمامی انتخابات در امنیت کامل برگزار شد و آنچه اهمیت بیشتری دارد سلامت انتخابات است.

رییس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: انتخابات امسال ۴۱ امین انتخابات است و قرار است معتمدین مردم در این انتخابات برگزیده شوند و اعتماد عمومی مردم به ما بسیار مهم است و ما باید نشان دهیم به همه نگاه یکسان داریم.

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: فرمانداران و بخشداران بویژه در مناطقی که نگاه قومی هست باید خیلی دقت کنند و به‌یاد داشته باشند نگاه جزیی اعتماد‌سوز است و در امر انتخابات دوست و برادر نداریم و همه را باید یکسان ببینیم و به یادداشته باشیم که انقلاب کردیم تا عدالت رعایت شود و ما امانتدار رأی و اعتماد مردم هستیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش همه ۴۷۵ فرماندار کشور در برگزاری انتخابات گفت: فرماندارن در پیشانی انتخابات قرار دارند و رفتار نماینده دولت مردمی باید اعتماد ساز باشد تا مردم و کاندیداها به ما، به عنوان مجریان انتخابات اعتماد کامل داشته باشند و نمایندگان دولت باید مجری، میاندار و امانتدار آرا مردم باشند و از آن صیانت کنند.

غلامرضا با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و نقش آفرینی در برگزاری شکوهمند انتخابات گفت: نقش رسانه‌ها بسیار مهم است و می توانند بسیاری از توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت رسانه ای کشورمان زیاد است و برگزاری جلسات منظم با اهالی رسانه برای خنثی‌سازی و مقابله با توطئه‌های دشمن و افزایش مشارکت انتخاباتی مردم ضروری است.

گفتنی است: سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات با حضور مدیران کل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری،فناوری اطلاعات، فرمانداران و مسؤولان آموزش انتخابات استان‌های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم و مرکزی به میزبانی استانداری اصفهان روزهای ۱۳و ۱۴ تیر در اصفهان برگزار شد.