کارآفرینی بانوان می بایست در کنار نقش های مادری و همسری انجام شود
کارآفرینی بانوان می بایست در کنار نقش های مادری و همسری انجام شود
قاسم پور گفت: بانوان باید مسئولیت های اجتماعی خود را درکنار نقش آفرینی جدی که در حوزه خانواده دارند، پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نائین، نماینده تهران و شمیرانات و عضو فراکسیون زنان و خانواده و کمیسیون اجتماعی بانوان گفت: مقام معظم رهبری همواره بر دنبال کردن مطالبات مسائل زنان تاکید دارند.

فاطمه قاسم‌پور طبق بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: رویکرد مجلس یازدهم به مسئله زن مبتنی بر همان «رویکرد عضو سوم» می‌باشد، رویکردی که در کنار اهمیت و نقش های مادری و همسری که از مهم‌ترین نقش های زنان است.

قاسم پور افزود: این رویکرد، زن را در مرکز عالم می‌داند و نگاهش این است که زنان باید مسئولیت های اجتماعی خود را در کنار نقش آفرینی جدی که در حوزه خانواده دارند، پیگیری کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این رویکرد حل مسائل زنان قاعدتاً با ایجاد حلقه های میانی و تشکیل مطالبه گری و جریان سازی حلقه‌های میانی به طور جدی می‌تواند پیگیری شود.

قاسم‌پور گفت: برخی از مطالبات بانوان فعال حاضر در نشست اعضای فراکسیون مجلس، به «حاکمیت جیب پر پول» اشاره دارد و نقش ما در جایگاه فعالان می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

وی با اشاره به تحقق این امر ادامه داد: نمایندگان مردم کنش‌گر هستند و این امر نیازمند آن است که همه‌ی ما مطالبه گری کنیم و به دنبال آن کنشگری انجام بدیم.

گفتنی است؛ بحث صدور مجوز کسب و کار نیز انجام خواهد شد و در نقطه نهایی اجرا می‌باشد.

وی در پایان گفت: بحث سازماندهی کارکنان دولت در حال بررسی است و در مجلس نیز بیش از یک سال است که اجرا می‌شود.

 

سردبیر: زینب درویشی نائینی

  • نویسنده : مهدیه محمدی