اهدای زمین به نایینی‌ها در اولین مرحله طرح جوانی جمعیت
اهدای زمین به نایینی‌ها در اولین مرحله طرح جوانی جمعیت
در اولین مرحله طرح جوانی جمعیت نایین، ۷۸ قطعه زمین رایگان به متقاضیان واگذار و قرار شد شهرداری‌ها این اراضی را آماده کنند.

مهدی علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، با اشاره به قرعه کشی تخصیص زمین به متقاضیان مرحله اول طرح جوانی جمعیت شهرهای نایین و انارک، اظهار کرد: با پیگیری‌های فراوان در کمترین زمان اقدامات تأمین و تخصیص زمین به متقاضیان این طرح انجام شد که در اولین مرحله ۷۴ قطعه زمین در شهر نایین و ۴ قطعه در شهر انارک به صورت رایگان در اختیار شهروندان نایینی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با قرعه‌کشی مشخص شد چه پلاکی به چه خانواده‌ای تخصیص پیدا کند، گفت: متقاضیان تنها باید هزینه آماده‌سازی زمین‌ها را بعد از برآورد آسفالت و معابر، با ۲ سال تنفس در طول ۸ سال به صورت قسط‌بندی پرداخت نمایند.قرعه کشی زمین در نایین

علمی تصریح کرد: آماده‌سازی اراضی توسط شهرداری‌های نایین و انارک انجام می‌شود که مناقصه آن هفته آینده برگزار خواهد شد و بعد از آن امکان دریافت پروانه و ساخت و ساز وجود دارد که قراردادهای واگذاری تهیه و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که هر کس کوچکترین قدمی در راه جمعیت و فرزندآوری بردارد شامل دعای نماز شب من می‌شود، بیان کرد: در کار اجرایی تمام سعی خود را کردیم که خیلی سریع تأمین زمین صورت بگیرد و در آینده خیلی نزدیک به سایر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن هم زمین‌ واگذار خواهد شد.

شایان ذکر است مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

  • نویسنده : طاهره دهقانی