پیشرفته‌ترین دستگاه سی‌تی‌اسکن در نایین وجود دارد
پیشرفته‌ترین دستگاه سی‌تی‌اسکن در نایین وجود دارد
دستگاه پیشرفته سی‌تی‌اسکن ۳۲ اسلایسی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در بیمارستان حشمتیه نایین نصب شد و آماده خدمت‌رسانی به بیماران از سراسر استان است.

پیشرفته‌ترین دستگاه سی‌تی‌اسکن در نایین وجود دارد

امیرعبدالله قاسمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نایین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، اظهار کرد: به همت نماینده شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و وزارت بهداشت پیشرفته‌ترین دستگاه سی‌تی‌اسکن ساخت شرکت زیمنس آلمان به شهرستان نایین تعلق گرفت که در استان، تنها شهر اصفهان این دستگاه را دارد.

وی ادامه داد: کیفیت بالا و اشعه کمتر از قابلیت‌های این دستگاه بوده و همچنین قابلیت سی‌تی‌اسکن‌های با تزریق و تصویربرداری‌های مختلف به جز آنژیوگرافی عروق قلبی را دارا است.

قاسمی تصریح کرد: در سال جاری دستگاه ام‌آی‌آر به طور متوسط ماهیانه ۴۵۰ بیمار را پذیرش داشته است که حدود یک سوم مراجعین از نایین و سایر بیماران از شهرستان‌های مختلف شرق استان همچون خوروبیابانک، ورزنه و کوهپایه بوده‌اند که حتی به دلیل تعرفه دولتی و زمان نوبت‌دهی کوتاه از اردستان و اصفهان هم مراجعه‌کننده داشته‌ایم.

نایین

نایین

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نایین خاطرنشان کرد: قطعاً با افتتاح این دستگاه، به دلیل پیشرفته بودن تکنولوژی آن، بیمارانی از شهرستان‌های مجاور را خواهیم داشت تا علاوه بر خدمت‌رسانی به نایینی‌ها به بیمارانی از سراسر استان نیز کمک کرده باشیم.

وی با اشاره به اینکه لازمه نصب دستگاه جدید، تغییر تمام زیرساخت‌های دستگاه قبلی بود و با توجه به مستهلک شدن آن به دلیل یک دهه کارکرد نیاز به نوسازی داشت، گفت: تمام کف واحد سی‌تی‌اسکن تخلیه و فوندانسیون دستگاه قبلی خارج و مجدد بتن‌ریزی و سرامیک شد و همچنین اصلاح تابلو برق، تاییدیه سازمان انرژی اتمی، گزینش از اشعه تولید شده توسط دستگاه و بقیه موارد به صورت مرحله به مرحله انجام گردید که اگرچه این فرایند طولانی شد اما این حداقل زمان ممکن برای نصب دستگاه جدید بود.

مراسم افتتاح دستگاه سی‌تی‌اسکن

قاسمی با بیان اینکه گاهی اوقات فضاسازی‌های منفی از سوی برخی رسانه‌ها بابت تاخیر در راه‌اندازی این دستگاه صورت گرفته است، گفت: از رئیس و مدیر بیمارستان حشمتیه که تمام تلاش خود را به جهت افتتاح این دستگاه به کار گرفتند، کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدواریم با ارتقاء خدمات درمانی در نایین بتوانیم به تمام همشهریان و شهرستان‌های مجاور بهترین خدمات را ارائه نماییم.

  • نویسنده : طاهره دهقانی