برپایی اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای معلولان در اصفهان
برپایی اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای معلولان در اصفهان
مدیر اجرایی ششمین جشنواره رسانه‌ای معلولان اصفهان از اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره یک رویداد ملی است که امیدواریم فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان آن را در تقویم کارهای خود قرار دهد.

منصور گلناری، مدیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای معلولان در نشست خبری ششمین جشنواره رسانه‌ای معلولان با ابراز همدردی با مردم غزه، اظهار کرد: باید ببینیم نقاط ضعف جشنواره رسانه‌ای معلولان چیست که هرساله از طرف همکاران رسانه‌ای مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی افزود: امسال بنا داریم چند کارگاه آموزشی شامل فن بیان، گزارش مکتوب یا تصویری به صورت حضوری و مجازی برای افرادی که در جشنواره شرکت کردند به صورت رایگان برگزار کنیم.

گلناری درباره آینده این جشنواره بیان کرد: جشنواره یک ملزوماتی دارد، که یکی از آن عوامل اجرایی و داوران هستند و یکی دیگر از عوامل آن بودجه است و ما سعی کردیم با حداقل بودجه و امکانات این جشنواره را پیش ببریم.

مدیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای معلولان تاکید کرد: این جشنواره یک رویداد ملی است و بودجه‌ای که امسال به ما تعلق گرفت حدود ۷۰ میلیون تومان بوده است که بخش اعظم آن به جوایز نقدی که برندگان این رویداد است، داده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر درباره بودجه این جشنواره ملی فکری نشود، دوام این جشنواره مبهم خواهد شد، البته فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی استان کمک‌هایی به ما داشته‌اند، ولی این کمک‌ها موردی است و هر ساله باید گفته شود تا ببنیم چه بودجه‌ای را برای این رویداد ملی در نظر گرفتند.

گلناری در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با اختتامیه این جشنواره از سه کتاب به قلم توانگاران رونمایی می‌شود و امیدواریم که فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره ملی را در تقویم کارهای خود قرار دهد.

در ادامه‌ی این نشست، ساجده رضوی زاده، مدیر روابط عمومی ششمین جشنواره رسانه‌ای معلولان درباره تعداد شرکت کنندگان این جشنواره، اظهار کرد: حدود ۲۲۰ شرکت‌کننده داریم که ۱۱۷ نفر دارای معلولیت و ۱۰۳ نفر آن‌ها فاقد معلولیت هستند، حدود ۵۸ برگزیده داشته‌‌ایم که ۳۶ نفر خانم و ۲۲ نفر آقا هستند.

وی افزود: ۲۵ برگزیده جسمی حرکتی، ۵ نفر نابینا و ۲۵ فرد فاقد معلولیت داشته‌ایم که حدود ۷۰ نفر از کل استان اصفهان شرکت کننده داشته‌ایم و ۳۴ نفر آن‌ها از شهر اصفهان هستند.

رضوی زاده تصریح کرد: ما در این جشنواره ۷۴ معلول جسمی حرکتی شرکت‌کننده داشته‌ایم، ۱۴ نفر از ناشنوایان، ۱۷ نفر نابینا، ۱۴ معلول ذهنی و ۲نفر معلول اعصاب روان و ۱ نفر گفتاری بودند.

مدیر روابط عمومی ششمین جشنواره‌ رسانه‌ای معلولان خاطرنشان کرد: آثارهای شرکت کنندگان از استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قزوین، کردستان و یزد است.

وی اضافه کرد: تعداد نفرات اول ۱۱ نفر بوده است، نفرات دوم ۱۸ نفر و تعداد نفرات سوم هم ۱۸ نفر بوده است که افراد دارای تقدیر ۱۱ نفر هستند و جمع کل برندگان ۵۸ نفر است.

رضوی زاده در پایان گفت: در این جشنواره ۱۳ داور در ۱۳ بخش شامل گزارش مکتوب، عکس، مقاله و یادداشت،کاریکاتور، کلیپ، مصاحبه صوتی، دلنوشته، داستان کوتاه، فن بیان، تیتر، اینفوگرافی، طنز، گزارش صوتی و تصویری بوده و آثار رسیده را داوری کرده‌اند.