لزوم استفاده از علاقه‌مندان فرهنگی در همه زمینه‌ها / انجام یک راهکار اجرایی بهتر از صد مصوبه بدون نتیجه
لزوم استفاده از علاقه‌مندان فرهنگی در همه زمینه‌ها / انجام یک راهکار اجرایی بهتر از صد مصوبه بدون نتیجه
فرماندار شهرستان نایین با تاکید بر به کارگیری فعالان و علاقه‌مندان به کار فرهنگی بر ضرورت اجرای راهکارهای عملی تاکید نمود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نایین در سال جاری با حضور شورای تامین و فعالین فرهنگی به منظور تصمیم‌گیری در خصوص امور فرهنگی شهرستان در محل فرمانداری تشکیل شد.

محسن فیروزی نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان، ضمن تشکر از برگزاری مراسم بزرگداشت مقام آیت الله میرزای نایینی و گرامیداشت روز شهرستان گفت: به دلیل تداخل با جلسات ماه محرم حضور روحانیون در این مراسم کمرنگ بود ولی باید برای تجلیل از مقام شاخص مرجعیت و معرفی این مرجع بزرگ شیعیان از همین امروز برنامه ریزی اساسی صورت بگیرد و یک کار دائمی انجام شود.

وی افزود: انتخاب روز ارتحال آیت الله میرزای نایینی به عنوان روز شهرستان، مصوبه‌ای است که چندین سال پیش بر اساس قاعده صورت گرفته و تغییر نخواهد کرد.

فیروزی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی جای کار بسیاری دارد، بیان کرد: باید آن دسته از عزیزانی که در سطح شهرستان علاقه‌مند به کار فرهنگی هستند را شناسایی و در جلسات فرهنگ عمومی دعوت کنیم تا از راهکارهای اجرایی آن‌ها در حوزه فرهنگی استفاده بشود.

وی اضافه کرد: استفاده از یک راهکار اجرایی و پیگیری آن تا به نتیجه رسیدن، خیلی بهتر از این است که چند صد مصوبه بنویسیم ولی هیچ کدام اجرا نشود.

فرماندار نایین با بیان اینکه حوزه فرهنگی گسترده و از نظر اقتصادی ضعیف است، تصریح کرد: در شهرستان جبهه فرهنگی و بخش فرهنگی حوزه مقاومت بسیج، حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی فعال است اما در برخی از موارد در حوزه‌های فرهنگی اتحاد نیست، ما باید در کار فرهنگی همدیگر را حمایت و همراهی کنیم و اگر در برنامه‌ها و مناسبت‌های خاص همه با هم وارد بشویم، قطعا جواب می‌دهد.

در ادامه جلسه، سرهنگ دوم پاسدار محمدحسین الیاسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نایین، با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی یک کار ستادی، راهبردی و سیاست‌گذاری در شهرستان است، بیان کرد: باید این جلسات بر اساس قاعده و بر طبق گفتمان مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) پیش برود، حضرت آقا بر بیان و پیگیری ۱۰ موضوع از جمله الگوی استفاده از کالای ایرانی، وجدان کاری، الگوی مصرف، کتابخوانی ، قرآن آموزی و خودباوری در شورای فرهنگی عمومی تاکید دارند.

وی افزود: ما باید هر جلسه به عنوان نقشه راه، ۲ یا ۳ مورد از این موضوعات را دنبال کرده و با ارائه طرح و برنامه آن را در شهرستان اجرا کنیم و اگر مسجد، مدرسه، خانواده و فضای مجازی محله را همراه کنیم می‌توانیم در اجرای این نقشه در محله موفق شویم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در خصوص جشنواره فرهنگی شهرستان گفت: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگی، برای زمان، نام و المان جشنواره فراخوان بدهد و طرح‌ها و ایده‌های خیلی خوبی که مردم دارند را جمع آوری کند.

وی اضافه کرد: با دریافت ایده‌های مردمی، کارگروه جشنواره را تشکیل داده و برای آن برنامه ریزی و کار را با حمایت تمام شهرستان انجام می‌دهیم.

  • نویسنده : فاطمه محمدی محمدی