برگزاری همایش بزرگداشت دکتر حمیدرضا عرب بافرانی +تصاویر
برگزاری همایش بزرگداشت دکتر حمیدرضا عرب بافرانی +تصاویر
همایش بزرگداشت دکتر حمیدرضا عرب بافرانی با حضور عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و اقشار مختلف مردم در مجتمع بقیه الله بافران برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری صدای نایین،دکتر علیرضا مشفق عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه دکتر حمیدرضا عرب بافرانی از بهترین شاگردان در طول عمرم بودند گفت: خیلی سخت و غیرقابل باور است که ما چنین نخبگانی را از دست می دهیم هرچند طول عمرش کوتاه بود ولی عرض عمرش خیلی زیاد بود و خدمات زیادی به جامعه علمی کرد و می تواند الگو خوبی برای دانشجوها و دانش آموزان باشند.

او افزود: دکتر حمیدرضا عرب بافرانی از نظر بعد ایمان ،تواضع و کمک به دیگران در دانشگاه زبانزد بود و در تمام زمینه های علمی سرآمد بود.

استاد دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد:سعی می کنیم توجه جدی به نخبگان شود تا کسانی که عاشق کشورشان و باعث ترقی و پیشرفت جامعه هستند و می توانند الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند حمایت کنیم.

دکتر امیربیات استاد دانشگاه تربیت مدرس در این همایش گفت: ویژگی بارز و برجسته این مرحوم از خودگذشتگی بود خیلی از مواقع پیش می آمد که کارشان خیلی زیاد بود و مشغله داشتند در همان بازه زمانی اگر کسی نیاز به کمک داشت کار خودش را برای کمک به دیگران به تاخیر می انداخت.

وی یادآور شد:در کنار آن چیزی که دانشمندی حمیدرضا را ارزشمند تر می کرد بحث دغدغه مندی او بود دغدغه ای که نسبت به مسائل کشور داشت و هدفش از علم تنهایی برای کسب علم نبود، در واقع هدف برای استفاده اعتلای کشور و سربلندی ایران بود.

پدر مرحوم دکتر حمیدرضا عرب بافرانی گفت: به حال حمیدرضا خیلی غبطه می خورم شخصی بود که واقعا نمونه اخلاق بود و خیلی زحمت کشید خیلی مصمم بود در ایران بماند وقتی از او برای مهاجرت سوال می کردم پاسخش این بود من ایران درس خوندم و نان وآب این خاک را خوردم و باید به مردم کشورم خدمت کنم.

دکتر محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین در این مراسم گفت:برای اولین بار در شهرستان نایین کنگره ملی نایین پژوهی در شهرستان با درجه علمی isc برگزار می شود که این کنگره در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳در محورهای مختلف برگزار خواهد شد و در مقدمه آن پیش کنگره ها برگزار می شود که یکی از این پیش کنگره ها به نام دکتر حمیدرضا عرب بافرانی برگزار خواهد شد.

در این همایش از رساله دکتری، مرحوم حمیدرضا عرب بافرانی ، یادمان و تندیس همچنین از زحمات این شخصیت علمی کشور رونمایی و تجلیل شد.

دکتر حمیدرضا عرب بافرانی، از نخبگان و متخصصان دانشگاه صنعتی شریف بود که ضمن دوره دکترا، برای طی فرصت مطالعاتی از دانشگاه توئنته هلند، مؤسسه مکس پلانک آلمان، دانشگاه ایالتی نیویورک آمریکا و دانشگاه ساوت همپتون انگلستان دعوتنامه دریافت کرد که در انتها با انتخاب کشور هلند، این دوره را در دانشگاه توئنته به پایان رساند.

 

  • نویسنده : فاطمه محمدی محمدی