برخورداری بالغ بر ۱۱۰۰ نفر معلول و ۱۹۵ نفر زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی نایین
برخورداری بالغ بر ۱۱۰۰ نفر معلول و ۱۹۵ نفر زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی نایین
رئيس بهزيستي نایین گفت: هم اکنون یک هزار و 147معلول از خدمات بهزیستی این شهرستان برخوردارهستند.

بهروز حمیدپور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، مهار آسیب های اجتماعی از مهمترین اولویت های اداره بهزیستی است که در بحث پیشگیری ، آموزش و تحقق شعار سال با ایجاد اشتغال برای جامعه مددجویی و معلولین اقدامات خوبی صورت گرفته که طی سال گذشته در بحث اشتغال ۱۱۶ فقره تسهیلات اشتغال زایی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به گستردگی خدمات در اداره بهزیستی گفت: در چهار حوزه توان بخشی ، امور اجتماعی ،مشارکت و پیشگیری فعالیت هایی چون ارائه خدمات به معلولین جسمی ، حرکتی ،ذهنی ، نابینایان، ناشنوایان و اعصاب و روان و تسهیل در امور آنها صورت گرفته است.

به گفته رئیس اداره بهزیستی نایین ،در حوزه امور اجتماعی با در اختیار گذاشتن فرصت ها و موقعیت های مناسب به زنان سرپرست خانوار، سعی بر کاهش مشکلات و معضلات این قشر ضعیف و در عین حال صورت گرفته است.

حمیدپور بیان نمود:در حوزه مشارکت با هدف پوشش مددجویان مشارکت مردم و خیرین این مهم تحقق پیدا کرده است که با ارتباط با خیرین و دریافت و جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی قدمی برای مددجویان برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است افزود: برای رسیدن به این هدف در این حوزه چند دفتر خدمت رسانی پیش بینی شده است، دفتر پیشگیری از معلولیت ها: در این دفتر طرح غربالگری بینایی و شنوایی انجام  و کودکان مشکوک شناسایی و به پزشک ارجاع داده می شوند، دفتر پیشگیری از آسیب ها، در این دفتر طرح خود مراقبتی برای مادران و دختران نوجوان اجرا می گردد ،همچنین برنامه آموزشی پیشگیری از خودکشی طراحی و اجرا می شود دفتر پیشگیری از اعتیاد، با ارائه خدمات به معتادان در مرکز متادون درمانی وآموزش به گروه های سنی مختلف در باب پیشگیری از اعتیاد، اهتمام بر کاهش و رفع آسیب های فردی و اجتماعی آن داریم.

رئیس بهزیستی نایین جمعیت آماری معلولین و زنان سرپرست خانوار را ۱۱۴۷ نفرمعلول و ۱۹۵ زن سرپرست خانوار، تحت پوشش بهزیستی دانست و گفت : برای اشتغال زنان سرپرست خانوار، زنان می توانند در مرکز فنی و حرفه ای و… با آموزش فعالیت هایی که به آنها علاقه مند هستند به دریافت گواهی و پروانه کسب پرداخته و همکاری و همیاری ما را در زمینه اشتغال دریافت دارند. برای شروع فعالیت به آنها وام با درصد بسیار کم تعلق گرفته و بدین وسیله آنها را حمایت می نماییم که این برای  اشتغال معلولانی که توانایی انجام کار دارند، وام اشتغال در نظر گرفته و آنها را در همه موارد حمایت می نماییم.

وی در پایان افزود: در بحث مسکن سال گذشته مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صرف تأمین و ساخت مسکن معلولان شده است.

  • نویسنده : ریحانه فخارزاده