توقیف یک دستگاه سواری پژو بعلت سرعت غیرمجاز ۱۶۸ کیلومتر بر ساعت
توقیف یک دستگاه سواری پژو بعلت سرعت غیرمجاز ۱۶۸ کیلومتر بر ساعت
فرمانده پلیس راه نایین_اردکان از توقیف یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ بعلت سرعت غیرمجاز ۱۶۸ کیلومتر بر ساعت و انتقال خودرو به پارکینگ، خبر داد.

سروان مجید محمدی فرمانده پلیس راه نایین_اردکان، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، اظهار کرد: طی کنترل سرعت خودروهای عبوری توسط تیم‌های گشتی پلیس راه نایین_اردکان، یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ به علت سرعت غیر مجاز ۱۶۸ کیلومتر بر ساعت در محور اصفهان_نایین متوقف و به پارکینگ منتقل شد.

وی افزود: بر اساس دستور مقام قضایی و شورای راهبری تصادفات استان اصفهان با سرعت‌های غیرمجاز به این صورت برخورد خواهد شد که تا ۳۰ کیلومتر بالاتر از حد مجاز به مدت ۳ روز خودرو توقیف می‌شود، از ۳۰ الی ۵۰ کیلومتر بالاتر از حد مجاز به مدت ۷ روز خودرو توقیف می‌شود، ۵۰ کیلومتر بالاتر از حد مجاز به مدت یک ماه خودرو توقیف می‌شود و رانندگانی که مرتکب تخلف سرعت غیر مجاز شده‌اند و به دستور ایست پلیس توجهی ندارند نسبت به توقیف سیستمی پلاک خودرو اقدام می‌گردد.

محمدی با بیان اینکه سرعت غیر مجاز از عوامل اصلی در وقوع تصادف و موثر بر شدت تصادف و آسیب دیدگی است، گفت:‌ در بسیاری از تصادفات منجر به فوت و آسیب دیدگی شدید، سرعت غیرمجاز خودرو نیز وجود داشته است، در واقع سرعت غیرمجاز سبب می‌شود تا شدت ضربه میان سرنشینان خودرو به یکدیگر، سرنشینان با بدنه خودرو و خودرو با اشیای بیرونی افزایش پیدا کند و همین موضوع نیز خسارات ناشی از تصادف را افزایش می‌دهد.

فرمانده پلیس راه نایین_اردکان خاطرنشان کرد: در واقع سرعت‌های سرسام آور،هم احتمال وقوع تصادفات را افزایش می‌دهد و هم شدت آسیب را در صورت تصادف بیشتر می‌کند و همچنین آرامش دیگر رانندگان را نیز به خطر می‌اندازد.

  • نویسنده : فاطمه محمدی