یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس‌جمهور افزایش اختیارات استان‌ها و تمرکززدایی است
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس‌جمهور افزایش اختیارات استان‌ها و تمرکززدایی است
مرتضوی گفت: برخی موارد در حیطه اختیار استان‌ها و برخی موارد در اختیار حاکمیت و مرکز است، در این راستا معتقدیم اختیارات استان‌ها باید افزایش پیدا کند و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس‌جمهور نیز همین مورد است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، در خصوص پارک ملی کلاه قاضی، گفت: آزادراهی از مسیر شمال به جنوب برنامه‌ریزی شده که در منطقه اصفهان، برخی از بخش‌های آن باقی‌مانده و از سمتی چند طرح برای پارک در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌ها با تأکید بر گردشگری طبیعت است، گزارش‌های فنی این طرح‌ها به تهران ارسال شده و جلسات کارشناسی توسط معاونت عمرانی استانداری، محیط زیست و شرکت ساخت در حال برگزاری است، قطعاً یکی از اولویت‌های ما نگاه به محیط‌زیست است.

مرتضوی افزود: البته با در نظر گرفتن این مهم که با طرح‌های مختلف ارتباط مردم با طبیعت مدیریت شود ما نیز به دنبال این مهم هستیم تا این صنعت مولد باشد و مسیر تخلف مسدود شود، مسیری که بر آن اصرار داریم این است که فضایی فراهم شود تا پارک ملی کلاه قاضی در دوره‌هایی از سال پذیرای عموم مردم باشد.

استاندار اصفهان در خصوص مشکلات عکاسان خبری استان که مورد مطالبه قرار گرفت، گفت: تلاش می‌کنیم این مشکلات ساماندهی شوند و امکانی برای خرید تجهیزات عکاسان فراهم شود، نتیجه پیگیری‌ها منتشر خواهد شد.

وی در خصوص رشد و پیشرفت دانش‌آموزان خبرنگار، گفت: باید مورادی مانند فضای امیدافرینی، ارتباط با مدارس، کارگاه‌های حوزه خبر و رسانه و حضور پیشکسوتان در میان دانش‌آموزان را در دستورکار قرار داد و اگر در حوزه‌های مختلف نگران آینده هستیم، باید متناسب با آن برای تشکل‌های صنفی‌مان برنامه داشته باشیم و در این راستا تشکل‌ها، برنامه‌های خود و در ادامه نیازمندی‌های خود را اعلام کنند تا از آن‌ها پشتیبانی کنیم.

مرتضوی با تأکید بر اهمیت افزایش اختیارات استان‌ها ادامه داد: برخی موارد در حیطه اختیار استان‌ها و برخی موارد در اختیار حاکمیت و مرکز است، در این راستا معتقدیم اختیارات استان‌ها باید افزایش پیدا کند و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس‌جمهور نیز همین مورد است و تلاش خواهیم کرد با انعکاس مشکلات به سطح ملی اختیارات بیشتری را برای استان کسب کنیم، اصحاب رسانه نیز می‌توانند در این خصوص همراه مدیریت استان باشند.