هتاکی به قرآن کریم خلاف انسانیت است
هتاکی به قرآن کریم خلاف انسانیت است
امام جمعه اردستان گفت: هتاکی به قرآن کریم خلاف انسانیت بوده و در این راستا موضع مردم و مسوؤلان در جمهوری اسلامی ایران یکسان است.

حجت الاسلام حسن دهشیری امام جمعه اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، اظهار کرد: یکی از مقدس‌ترین کتاب‌های آسمانی قرآن کریم است هرچند کتاب‌های انجیل و تورات تحریف‌نشده نیز مقدس هستند و ما به خودمان اجازه نمی‌دهیم به چنین کتاب‌هایی توهین کنیم.

وی افزود: متاسفانه دشمنان بی‌فرهنگ و بدون تمدن که ادعای حق و حقوق دارند گاهی اوقات توهین‌هایی به مقدسات انجام می‌دهند چرا که می‌دانند قرآن سراسر هدایت، رشد، تکریم انسان و اخلاق‌مداری بوده و اگر این آموزه‌ها به گوش مردم برسند به سمت آن می‌آیند.

حجت الاسلام دهشیری خاطرنشان کرد: دشمنان با فضاسازی‌های کاذب سعی می‌کنند مانع نزدیک شدن مردم به قرآن شوند و اقداماتی از جمله هتاکی و حرمت‌شکنی انجام می‌دهند اما مطابق آیات قرآن کریم، با تبلیغات و برنامه‌های تبلیغی دشمن نمی‌تواند نور خدا را خاموش کند.

امام جمعه اردستان ادامه داد: این بی‌احترامی ها علاوه بر اینکه با فطرت انسان مخالف است، با تمدن و ادعای حقوق بشری‌ برخی‌ها نیز مخالف بوده چرا که حدود دو میلیارد انسان در جهان محب و دوست‌دار قرآن کریم هستند بنابراین توهین به قرآن به منزله توهین به این انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه هتاکی به قرآن کریم خلاف انسانیت است، یادآور شد: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران یک پاسخ دیپلماسی به هتاکان به قرآن کریم داشت و پاسخ دادند که این اقدام نادرستی است همچنین در صدد تشکیل سازمان همکاری‌های اسلامی بودند.

حجت الاسلام دهشیری اضافه کرد: ملت و مسؤولان ایران نیز هتاکی به قرآن کریم را محکوم کرده و حمایت خود از این کتاب آسمانی را علنی کردند بنابراین دو پاسخ مردمی و دیپلماسی از سوی جمهوری اسلامی به هتاکان داده شده است.

امام جمعه اردستان تاکید کرد: مردم و مسؤولان ما در جمهوری اسلامی مسلمان و معتقد به قرآن هستند بنابراین همه این اقدام زشت را محکوم می‌کنند و در رأس همه رهبر انقلاب اعلامیه‌ای در این خصوص صادر کردند و خواستار اشد مجازات برای توهین‌کنندگان به قرآن کریم شدند.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر