برای کارآمد شدن کامل نظام، باید مسؤولان مجاهدانه و شبانه‌روزی کار کنند
برای کارآمد شدن کامل نظام، باید مسؤولان مجاهدانه و شبانه‌روزی کار کنند
امام جمعه نایین گفت: برای رفع مشکلات و کارآمد شدن کامل نظام، باید مسؤولان مجاهدانه و شبانه‌روزی کار کنند چرا که نظام اسلامی کارآمد است اما مردم در آن احساس ناکارآمدی می‌کنند و دشمن خیلی روی این موضوع کار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد، مسئله مهم بانک‌ها و اصلاحات آن‌ها به سمت بانکداری اسلامی است که اگر در زمینه اقتصادی و تشکیلات اداری هم توصیه‌های اسلام را رعایت می‌کردیم، یقیناً اوضاع خیلی بهتری داشتیم.

وی با بیان اینکه ما بانک بدون ربا و اسلامی را در اواخر حیات مبارک امام(ره) راه انداختیم اما ناقص بود، گفت: امیدواریم دولت‌ها بتوانند بانک اسلامی بدون ربا را اجرا کنند که امامین انقلاب بارها از مسؤولان مطالبه کرده‌اند ولی امروز آنگونه که شایسته و بایسته باشد، محقق نشده است.

مطهرخو تصریح کرد: مردم هم باید این موضوع را مطالبه کنند چرا که رهبر جامعه به دنبال محقق شدن احکام الهی است و مدیرانی که در این زمینه نیز مشغول خدمت هستند، تکلیف‌شان این بوده که با همکاری مدیران در زمینه فرهنگی و آموزشی مثل دانشگاه‌ها، این تفکر بانکداری اسلامی را دنبال کرده تا تحقق پیدا کند.

امام جمعه نایین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دولتمردان، بیان کرد: ایشان ضمن ابراز رضایت از عملکرد دولت در برخی حوزه‌ها از جمله سیاست خارجی، مردمی بودن و انجام کارهای زیر بنایی، دولتمردان را نسبت به توجه بیشتر به مسأله اقتصاد و شعار سال یعنی رشد تولید، توصیه کردند.

وی ادامه داد: مشکلات معیشتی مثل گرانی مسکن و اجاره بها باعث می‌شود کارهای خوب دولت تحت الشعاء قرار بگیرد و از چشم‌ها دور بماند.

مطهرخو با بیان اینکه کارهای خوبی در دولت سیزدهم انجام شده ولی به طور شایسته منعکس نشده است، گفت: رشد ۴ درصدی تولید، کاهش نرخ بیکاری، رونق بی‌سابقه تجارت کشور، افزایش تولید نفت و گاز، افزایش ۱۹ هزار تخت بیمارستانی‌ و پوشش همگانی بیمه سلامت، کارها بزرگ این دولت است.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: افزایش ۵۹ درصدی مدال‌آوری جوانان در عرصه ورزش، حضور در ائتلافات بزرگ جهانی و کارهای عظیم زیربنایی، از اقدامات مثبت دولت است.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکلات و کارآمد شدن کامل نظام، باید مسؤولان مجاهدانه و شبانه‌روزی کار کنند چرا که گاهی یک نظام کارآمد است اما مردم در آن احساس ناکارآمدی می‌کنند و دشمن خیلی روی این موضوع کار می‌کند.

امام جمعه نایین تصریح کرد: شاخص و میزان در بحث کارآمدی و ناکارآمدی، رشد و پیشرفت است که دستیابی نسبی به اهداف کلان و متعالی نظام در قانون اساسی مثل استقلال فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی و برقراری ثبات آرامش و امنیت همه‌جانبه، برخی از شاخص‌ها برای رضایت‌مندی است.

وی ادامه داد: ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی یعنی رضایت، امید، نشاط و مشارکت مردم در امور اجتماعی از شاخص‌های مهم رضایتمندی است، همان چیزی که نبی اکرم(ص) فرمودند همه ما یک کشتی هستیم، آیا ما به نقطه رسیده‌ایم که مردم احساس کنند همه داخل یک کشتی هستیم و کسی نباید جای خودش را سوراخ کند چرا که همه غرق می‌شوند.

مطهرخو رفاه همگانی، درآمد سرانه متناسب با قدرت خرید و برخورداری از امکانات شغل، مسکن و بازنشستگی، کاهش اختلاف‌ها و تنش‌ها و افزایش همگرایی بین گروه‌های مختلف جامعه را از شاخص‌هایی عنوان کرد که در این زمینه‌ها ضعف داریم.

امام جامعه نایین ادامه داد: افزایش جامعه پذیری و احساس تعهد اجتماعی در میان مردم، کاهش فساد اداری سیاسی و اجتماعی با شعار پیشگیری مقدم بر پیگیری، کاهش شکایات، درگیری‌ها، اعتراضات و جرائم و ارتقاء دینداری از شاخص‌های دیگر امید و رضایتمندی جامعه است.

وی افزود: اگر بین کارآمدی و ناکارآمدی بخشی و ناکارآمدنمایی تفکیک ایجاد کنیم، فضای فکری و ذهنیت جامعه را به سمت و نفع جبهه انقلاب پیش خواهیم برد.

  • نویسنده : فاطمه محمدی