خبرنگاران همیشه در شرایط سخت هم قدم با مسئولین هستند
خبرنگاران همیشه در شرایط سخت هم قدم با مسئولین هستند
مدیر مسئول پایگاه خبری صدای نایین گفت: خبرنگاران همیشه در شرایط سخت هم قدم با مسئولین هستند اما در این مسیر با مشکلات زیادی رو به رو هستند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، فاطمه محمدی نماینده بانوان خبرنگار در نشست فراکسیون بانوان مجلس، با اشاره به مشکلات خبرنگاران گفت: عدم امنیت شغلی از مهم‌ترین مشکلات خبرنگاران در جامعه است چرا که هیچ قرارداد مشخصی با خبرنگاران نوشته نمی‌شود و از حقوق و مزایای خاصی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: برای خبرنگاران هیچ استخدامی از سوی خبرگزاری‌های دولتی و غیر دولتی صورت نمی‌گیرد و متاسفانه در این خصوص قوانین محکم و مشخصی برای صدا و سیما و خبرگزاری‌ها و وزارت ارشاد وجود ندارد و با وجود اینکه در خود شهرستان‌ها ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، صدا و سیما از افراد غیربومی در این زمینه استفاده می‌کند.

محمدی اضافه کرد: در شهرستان نایین بانوان، تعداد کثیری از خبرنگاران را تشکیل می‌دهند و قطعا این مشکلات برای بانوان چند برابر می‌شود، چرا که در کنار این کار سخت، وظیفه همسری و مادری را نیز بر عهده دارند.

وی در رابطه با مسائل و مشکلات بانوان خبرنگار تصریح کرد: شرایطی مثل مرخصی زایمان و مزایای شغلی برای خبرنگاران بانو وجود نداشته و همچنین بحث بیمه خبرنگاران هم باید مورد توجه قرار گیرد؛ مسئله بیمه خبرنگاران سالیان سال است که مطرح شده اما تاکنون هیچ اقدام مشخصی در این خصوص صورت نگرفته است.

محمدی با اشاره به عدم نظارت دقیق بر شهرستان و متولیان امور شهر در حوزه خبر و رسانه گفت: برای ورود افراد به عرصه خبر هیچ ضابطه مشخصی وجود ندارد و این مسئله نیازمند توجه ویژه‌ای است، چرا که بعضاً این بی قانونی‌ها از سوی ادارات نیز مشاهده می‌شود و عدم نظارت دقیق بر حوزه خبر و رسانه مشکلاتی را در این زمینه برای خبرنگاران و رسانه ها به وجود آورده است.

 

  • نویسنده : حمیدرضا پوربافرانی