انجام بیش از ۲۱۱ هزار ماموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی تا پایان آبان‌ماه 
انجام بیش از ۲۱۱ هزار ماموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی تا پایان آبان‌ماه 
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان از انجام بیش از ۲۱۱ هزار مأموریت از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، دکتر فرهاد حیدری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۱۴۹ هزار و ۳۱۶ ماموریت امدادرسانی اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است و از مجموع آن‌ها ۱۴۹ هزار و ۶۲۶ مورد مربوط به موارد غیرتصادفی و ۶۱ هزار و ۶۹۰ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۴۰ هزار و ۹۹۹ مورد در مناطق شهری و ۲۰ هزار و ۶۹۱ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

حیدری ضمن تاکید بر ذکر نام شهر در هنگام ارائه آدرس به اورژانس ادامه داد: در هشت ماه گذشته کارشناسان پاسخگوی تلفنی ۱۱۵ به ۶۹۳ هزار و ۴۵۳ تماس امدادخواهی با اورژانس از تمامی شهرستان‌های استان پاسخ داده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان ضمن هشدار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن با فرارسیدن فصل سرما تصریح کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی استان در این مدت به ۱۷۱ مصدوم دچار گازگرفتگی با مونوکسید کربن امدادرسانی کرده است.

وی به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این مدت بالگرد امدادی اورژانس ۴۴ بار به ماموریت اعزام شد و ۶۱ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

حیدری با ذکر اینکه ۳ واحد امدادموتوری در شهرستان اصفهان و یک واحد در شهرستان شهرضا مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: در این مدت اورژانس موتوری استان در مجموع در ۳ هزار و ۱۸۴ مأموریت به امدادخواهان امدادرسانی کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان ادامه داد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴ دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

اخبار پیشنهادی:
حضور پرشور واحد های امدادی اورژانس در مانور دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه شهید بهشتی اصفهان
چهار فوتی و یک مصدوم بر اثر تصادف پراید و کامیون
حمایت قاطع و قانونی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر
  • نویسنده : حمیدرضا پوربافرانی