تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ تن کلینکر در کارخانه سیمان نایین
تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ تن کلینکر در کارخانه سیمان نایین
مدیرعامل سیمان نایین گفت: این کارخانه دارای یک خط تولید با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن کلینکر و یک میلیون و 700 هزار تن انواع سیمان‌های پرتلند و آمیخته است که به دو صورت فله و پاکت در سطح شهرستان و استان های همجوار عرضه می گردد.

علیرضا مهرپژوه مدیرعامل شرکت سیمان نایین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین با اشاره به تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ تن کلینکر در کارخانه سیمان نایین گفت: شرکت سیمان نایین به عنوان شرکت سهامی خاص در زمینی به وسعت ١٣٠ هکتار ، با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات روز و فن آوری اروپا در سال ١٣٩٠ به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: این کارخانه مشتری مداری را اولین اصل در مدیریت کلان خود قرارداده و در این رابطه با بهره گیری از دانش روز و سیستم های مدیریتی در تولید محصولات با کیفیت و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی کوشش فراوانی را در ارائه خدمات ارزنده و برتر به مشتریان خود آغاز نموده است.

مدیرعامل شرکت سیمان نایین با اشاره به محصولات تولیدی این کارخانه بیان نمود: در حال حاضر چهار نوع سیمان ( سیمان پرتلند تیپ ٢ / سیمان پرتلند ١ – ۴٢۵ / سیمان پرتلند سرباره ای / سیمان پرتلند ١ – ٣٢۵ ) تولید می شود که همه این محصولات تولیدی مجوز و پروانه استاندارد از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران را دارا هستند .

این شرکت همچنین استاندارد آرم محصول اروپا CE را نیز توانسته اخذ نماید. مهرپژوه اظهار کرد: آزمایشگاه شرکت سیمان نایین ، سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه بر مبنای استاندارد ISO/IEC 17025 : 2005 راپیاده سازی و گواهینامه آن را دریافت کرده که پیاده سازی سه سیستم مدیریت کیفیت / مدیریت زیست محیطی و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای به عنوان سیستم مدیریت یکپارچه IMS نیز از دیگر افتخارات شرکت سیمان نایین می باشد .

مدیرعامل سیمان نایین با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: کارخانه سیمان به عنوان یکی از صنایع استراتژیک در استان و کشور، سهم بسزایی در تحقق رشد تولید و مهار تورم داشته است.

مهرپژوه با بیان اینکه کارخانه سیمان در راستای تبعیت از سیاست های ملی و بر مدار قانون گرایی قدم بر می دارد افزود: خط مشی مدیریتی کارخانه بر مبنا و محور تولید با کیفیت، رضایت مشتریان، حفاظت از محیط‌زیست، کاهش و بهینه‌سازی مصرف انرژی، توسعه هدفمند منابع انسانی، حفظ سطح اشتغال پایدار با تکیه بر توان داخلی و شفافیت حداکثری برای ذینفعان بوده که این همواره با اهتمام به ارزش‌های محوری، در مسیر نیل به چشم‌انداز آینده خواهد بود.

وی، تثبیت کیفیت و ارائه خدمات روزافزون، برای افزایش رضایتمندی مشتریان، افزایش بازده و ارائه اطلاعات شفاف و صحیح به سهامداران و ارج نهادن به سرمایه‌های انسانی در دسترس، را از اهداف و تعهدات این کارخانه برشمرد.

مدیرعامل شرکت سیمان نایین با اشاره به بالارفتن هزینه های تولید در چند ماه اخیر گفت: مواد اولیه هزینه حمل و نقل با رشد ۳۰ درصدی ،افزایش بیش از ده برابری قطعات یدکی سه برابر شدن قیمت پاکت خالی سیمان و همچنین حقوق و دستمزد کارکنان فروش سیمان با قیمت های کنونی برای تولید کنندگان جذابیت ندارد.

وی در خصوص تامین مواد اولیه کارخانه افزود: ظرفیت این کارخانه تولید روزانه چهار هزار و ۸۰۰ تن محصول کلینکر است که برای این حجم تولید روزانه هشت هزار تن مواد اولیه لازم است که ۸۰ درصد مواد اولیه سنگ آهک، خاک و آلوویم این کارخانه از معدن همجوار آن استخراج می‌شود و از کیفیت خوبی برخوردار است.

مهرپژوه با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند، گفت: روزانه بیش از ۲۵۰ تریلر۲۵ تنی از کارخانه حرکت می‌کند و محصول کارخانه را به استان های همجوار انتقال می‌دهند.

مهرپژوه مدیرعامل سیمان نایین تنها راه رشد تولید را حمایت همه جانبه ارگانهای دولتی از این کارخانه بر شمرد و حذف ادامه روش فعالیت های دستوری در بورس، همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات را عاملی مهم در بهبود بازار سیمان و مسکن عنوان کرد.

  • نویسنده : حمیدرضا پوربافرانی