شهید محمد نقوی مطیع امام خمینی(ره) بود
شهید محمد نقوی مطیع امام خمینی(ره) بود
گرامیداشت بیست و هفتمین سالروز شهادت شهید شاخص کشور پاکستان محمد علی نقوی (معروف به چمران پاکستان)برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین،گرامیداشت بیست و هفتمین سالروز شهادت شهید شاخص کشور پاکستان محمد علی نقوی (معروف به چمران پاکستان) به همت پایگاه فرهنگی پاکستان ایرانی‌ترین همسایه با حضور جمعی از فرهنگ دوستان دو کشور در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان و سیده زهرا نقوی دختر شهید و عضور پارلمان ایالتی پنجاب پاکستان حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با تشکر از برگزاری برنامه‌ای به نام شهید نقوی اظهار کرد: شهید نقوی امام زمان خود را شناخت و از آن تبعیت کرد، شهید نقوی مطیع امام خمینی(ره) بود.

گفتنی است که شهید نقوی در زندگی خود خدمات زیادی در طول دوران عمر خود به مردم پاکستان ارائه کرد. وی علاوه بر تأسیس سازمان دانشجویان امامیه (آئی ‌ایس ‌او) بزرگترین سازمان شیعیان پاکستان، خدمات زیادی را نیز در سازمان امامیه (آئی ‌او) و جنبش «نفاذ فقه جعفریه» ارائه کرد.

جنبش نفاذ فقه جعفریه جنبش سیاسی مذهبی شعیان پاکستان است که در سال ۱۳۵۸ شمسی به رهبری «مفتی جعفر حسین» تأسیس شد و دکتر شهید محمد علی نقوی نیز شانه به شانه در این جنبش همراه با مفتی جعفر حسین از حقوق شیعیان در پاکستان دفاع کرد.

محمد علی نقوی ارتباطی خیلی نزدیک و عقیدتی با انقلاب اسلامی ایران داشت و چندین بار در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق در جبهه حضور داشت.

سازمان دانشجویان سازمان امامیه به همت این شهید بزرگوار از ابتدا با انقلاب اسلامی ایران همراهی کرد تا جایی که تاکنون نیز همان احساسات در مردم شیعیان پاکستان وجود دارند.

او در بین انقلابیون پاکستان به نام چمران و سفیر انقلاب پاکستان معروف است و «سفیر انقلاب» یکی از کتاب‌های معروف درباره زندگینامه شهید محمد علی نقوی در پاکستان است.

شهید دکتر سید محمدعلی نقوی سرانجام در شهر لاهور پاکستان هنگام خروج از مطب پزشکی خود به دست تروریست های وابسته به عربستان و آمریکا به شهادت رسید.

  • نویسنده : ابراهیم صابری