بی‌حجابی‌های اخیر یک تهدید برای سلامت اجتماعی و زیست عفیفانه است
بی‌حجابی‌های اخیر یک تهدید برای سلامت اجتماعی و زیست عفیفانه است
حجت‌الاسلام مطهرخو بیان کرد: بی‌حجابی‌های اخیر علی‌رغم اینکه یک تهدید برای سلامت اجتماعی و زیست عفیفانه است‌ در عین حال یک فرصت بزرگی را برای جامعه به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت یوم الله روز قدس و تشکر از حضور آحاد مردم در این برنامه باشکوه گفت: مسئله فلسطین از سال ۱۳۴۱ به عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام مورد تأکید امام خمینی رحمه الله علیه بوده است زیرا امام فلسطینیان را مظلوم می‌دانستند و دفاع از مظلوم را وظیفه انقلاب اسلامی اعلام کردند.

وی افزود: از این جهت، انقلاب اسلامی از بدو پیروزی سفارت اسرائیل در ایران را تبدیل به سفارت فلسطین کرد و هر سال از مسئله فلسطین غافل نشده و در کمک به تحقق آرمان فلسطین تا الان هزینه کرده و هزینه داده است.

مطهرخو با بیان نامگذاری این روز توسط امام رحمه الله در تاریخ ۱۶ مرداد سال ۵۸، بیان داشت: این نامگذاری برکات زیادی داشت از جمله مردمی سازی روز جهانی قدس و تبدیل شدن این روز به عنوان یک مسئله اسلامی و بلکه انسانی، زنده نگه داشتن شعله مقاومت و وحدت گروه‌های مقاومت حول محور قدس و جلوگیری از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی که این‌ها از برکات آن پیام کوتاه و تاریخی است.

وی تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب روش مشخص، دموکراتیک و بدون خشونت را برای حل مسئله فلسطین ارائه کردند که در سازمان ملل هم ثبت شد در این طرح فلسطینیان بومی اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی در یک همه پرسی عمومی خودشان سرنوشت فلسطین را معلوم می کنند.

خطیب نماز جمعه نایین خاطرنشان کرد: بی حجابی‌های اخیر در جامعه علی‌رغم اینکه یک تهدید برای سلامت اجتماعی و زیست عفیفانه است و امنیت اجتماعی و هویت ملی و دینی و انقلابی را تهدید می‌کند در عین حال فرصت‌های بزرگی را برای جامعه ما به وجود آورده است.

وی افزود: انسجام فعالیت‌های ایجابی جبهه انقلاب، تبدیل مسئله به نقطه وفاق آحاد مردم و مسئولین، درک عظمت نعمت حجاب، کشف نقاط ضعف فرهنگی، حرکت به سوی متولی‌دار شدن مسئله حجاب و طرح مسئله هویت زن مسلمان در جوامع بین المللی از فرصت‌های به وجود آمده در این اتفاق است.

مطهرخو با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال برهنگی و انقلاب جنسی در کشور است و به واسطه این مسئله در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمان‌ها است، گفت: باید در مواجهه با مسئله حجاب هوشیارانه و با دقت عمل کنیم و سعی همه مردم در جذب حداکثری جوانان و دفع حداقلی باشد و نباید با خلاف شرع و اخلاق با این قضیه مواجه شویم.

وی در پایان گفت: از بیانیه وزارت کشور و دستورالعمل‌های شوراهای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها و نیروی انتظامی برای برخورد قانونی با هنجارشکنان حمایت می‌کنیم و از شما خواهران و برادران هم دعوت می‌کنیم این حمایت را به صورت عملی با حضور خود در بعد از ظهر چهارشنبه همین هفته ساعت چهار و نیم در پارک لاله اعلام بفرمایید و از عموم مردم دعوت می کنم برای اصلاح جامعه برادران و خواهران خود را به رعایت شئونات اسلامی دعوت کرده و بدون دعوا و رودربایستی تذکر دهید.

  • نویسنده : طاهره دهقانی