نبود زمین دولتی عامل جاماندن نایینی‌ها از طرح جهش تولید مسکن
نبود زمین دولتی عامل جاماندن نایینی‌ها از طرح جهش تولید مسکن
رئیس اداره راه و شهرسازی نایین گفت: نبود زمین دولتی و عدم پاسخ شهردار وقت، عامل جاماندگان از طرح جهش تولید مسکن نایین شد.

مظفر اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، با اشاره به اینکه در محدوده شهری زمینی وجود ندارد گفت: از آغاز ورودم به شهرستان نایین، زمینی برای همه متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند موجود نبود و تنها برای ۲۸۰ نفر از متقاضیان زمین دولتی وجود داشت.

او افزود: آذرماه سال ۹۹ از استان تقاضای روند الحاق ۵۰ هکتار زمین به محدوده شهری انجام شد تا پس از موافقت ادارات به محدوده شهر اضافه و نسبت به طرح مسکن ملی اقدام شود.

اسلامی بیان کرد: در اواخر فرودین ماه سال جاری استعلام‌های این طرح تحویل شد چرا که بایستی از ادارات مربوطه استعلام‌هایی برای موافقت یا رد آن صورت می ‌گرفت و در اواخر اردیبهشت طرح در کمیته کارشناسی کارگروه زیر بنایی که با حضور ادارات مربوطه برگزار گردید، مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که از ۵۰ هکتار زمین تنها با ۱۵ هکتار موافقت شود و با ارائه آن به کارگروه اصلی استان مصوبات لازم صورت پذیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی گفت: در این جلسه کارگروه، شهردار وقت اعلام نمود که استعلامی گرفته نشده و با عملی کردن این پروژه مخالف است، که بلافاصله پیگیری‌هایی مجددی انجام دادیم ولی پاسخی از سوی شهردار وقت دریافت نکردیم و این عدم پاسخگویی، عاملی شد که از طرح جهش مسکن ملی عقب بمانیم.

او افزود: پس از اینکه نام نایین در طرح مسکن ملی قرار نگرفت مکاتبات زیادی با مسئولین و شهردار جدید صورت گرفت که بزودی با پاسخ استعلام‌ها، نام نایین هم در طرح مسکن ملی حضور خواهد داشت و متقاضیان می‌توانند ثبت نام کنند.

  • نویسنده : فاطمه محمدی