مشکلات چند سال مانده را حل کنید و نگذارید مردم ناامید شوند
مشکلات چند سال مانده را حل کنید و نگذارید مردم ناامید شوند
امام جمعه نایین خطاب به مسؤولان گفت: بیش از گذشته به مردم خدمت کنید، مشکلات چند سال مانده را حل کنید و نگذارید مشکلات آنقدر بماند که مردم ناامید شوند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به دهم مهر ماه سالروز انتخاب و رأی قاطع مردم به حضرت آیت الله خامنه‌ای در دوره سوم انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: در آن سال مردم در یک مشارکت بی نظیر ۷۵ درصدی آن هم در سخت‌ترین شرایط کشور، فهم و بصیرت خودشان را نشان دادند و این انتخاب مردم یعنی اگر کسی متعهد به ارزش‌ها و متعهد به انقلاب و ولایت باشد، در برابر سرشاخه‌های فساد مبارز کند، شجاع، جهادی، پاکدل، در خط مستقیم اسلام و خدمتگزار به محرومان باشد و همچنین برای رضای خدا کار کند، مردم ما با جان و دل او را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: اینکه امام خمینی (ره) فرموده‌اند مادامی که همه ما و شما در خدمت مردم هستیم آسیبی به جمهوری اسلامی وارد نمی‌شود و ملت بزرگ و بیدار و در صحنه جواب همه یاوه سرایان و زورگویان را می‌دهند، یعنی جمهوری اسلامی را همین مردم سرپا کردند و همین مردم هم از آن دفاع می‌کنند.

مطهرخو خطاب به مسؤولان بیان کرد: بیش از گذشته به مردم خدمت کنید، مشکلات چند سال مانده را حل کنید و نگذارید مشکلات آنقدر بماند که مردم ناامید شوند، از جلسات کم‌بازده و کم‌خاصیت کم کنید و به مسائل اولویت‌دار مردم بپردازید.

امام جمعه نایین ادامه داد: کارها را به اهلش بسپارید، از مشورت با اهل خبره خود را بی‌بهره نکنید، از کارهای پر سر و صدای پر خرج و کم فایده پرهیز کنید، برای کارهای عمیق فکری وقت بذارید و کار غیر کارشناسی نکنید.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان به این موارد توجه کنند، مردم طعم شیرین خدمت نظام اسلامی را خواهند چشید و در لحظات حساس پای کار خواهند بود همانگونه که تا الان بوده‌اند.

پیشرفت ما برای دشمنان سخت و گران است

مطهرخو تصریح کرد: ما در همه زمینه‌ها در حال پیشرفت هستیم و این برای دشمنان سخت و گران است به همین دلیل در حال تفرقه افکنی بین شیعه و سنی و بین شیعیان با اختلافات و مسائل کم ارزش هستند، باید به این موارد دقت کنیم.

امام جمعه نایین با اشاره به اینکه آخرین دستاورد اخیر پرتاب ماهواره نور ۳ به فضا است که بسیار ارزش دارد، گفت: به فضل الهی مشکلات حل خواهد شد، آن چه بر عهده ما است انجام وظیفه بوده و هرکس وظیفه خود را بشناسد و به نحو احسنت انجام دهد خدا وعده داده است که یاری خواهد کرد، یاری و فضل خدا با شما ملت غیور، سلحشور و شهید داده است پس از فضل خدا ناامید نشوید، خسته نشوید و قوی تر حرکت کنید.

وی اضافه کرد: مسؤولان عزیز در این دولت خیلی زحمت می‌کشند، ناسپاسی و قدرناشناسی نکنیم و اگر انتقادی است منصفانه مطرح شود آن مسؤول هم به صدد برطرف کردن آن خواهد بود.

در مسائل اجتماعی و رسیدگی به اوضاع همه ما مسؤول هستیم

مطهرخو در ادامه خطبه‌ها ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و ولادت نبی مکرم (ص) و امام صادق (ع)، اظهار کرد: به استناد آیات قرآن کریم خداوند ۴ موهبت و لطف عظیم به پیامبر عطا نمونده است، قرآن عظیم، خلق عظیم، فضل عظیم و ملک عظیم که اعطای این چهار موهبت بزرگ بخاطر عظمت پیغمبر اکرم (ص) بود و بخاطر اینکه ایشان در عبودیت خدا بزرگ بود و در قله قرار داشت.

امام جمعه نایین تصریح کرد: همه معصومین (ع) به ویژه امام صادق (ع) بر توجه به قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت الهی برای انسان‌ها در همه ساحت‌ها هم مادی و هم معنوی و هم به ولایت‌مداری و تمسک به اهل بیت (ع) بسیار سفارش کرده‌اند.

وی ادامه داد: اهل بیت یک سفارش هم ویژه هم دارند و آن بحث خدمت به مردم است، امام صادق می‌فرمایند هر کسی در راستای برآوردن حاجت برادر ایمانی خود قدمی بردارد مانند کسی است که در مراسم حج بین صفا و مروه قدم برداشته است.

مطهرخو با اشاره به اینکه خدمت به مردم در آموزه‌های دینی ما بسیار والا است، گفت: در مسائل اجتماعی و رسیدگی به اوضاع و احوال اجتماعی همه ما مسؤول هستیم و علاوه بر مسؤولان، مردم هم وظیفه دارند و نباید فقط از مسؤولان توقع داشته باشند.

امام جمعه نایین تصریح کرد: امروز وظیفه مسؤولان، خدمت گذاری صادقانه همراه با اخلاق کریمانه است و مردم هم متوجه هستند که چه کسی برای مردم و برای خدا کار می‌کند و چه کسی خیانت می‌کند و یا برای رأی آوردن کار می‌کند.

  • نویسنده : فاطمه محمدی