سرمایه گذاری در آموزش های مهارتی یکی ازعوامل مانع زدایی از تولید 
سرمایه گذاری در آموزش های مهارتی یکی ازعوامل مانع زدایی از تولید 
رئیس فنی و حرفه ای شهرستان نایین گفت: تریبون مهارت در سطح شهرستان بایستی فعال تر عمل کند و برای ترویج فرهنگ مهارت و کار نیاز به همکاری همه مسئولین عزیز  و اصحاب رسانه در جهت هم افزایی می باشد .

رضا پوربافرانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، با اشاره به اینکه آموزش و ارتقا مهارت های فنی و حرفه ای الفبای ورود به عرصه اشتغال است،گفت: ۱۶۰۰ نفر از برادران و خواهران در طول یکسال گذشته با بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در شاخه های صنعت، خدمات، کشاورزی، و فرهنگ و هنر چه در بخش دولتی و نیز غیر دولتی از خدمات مرکز فنی و حرفه ای بهره مند شده اند.

او با بیان اینکه ۷۰ درصد از آموزش های این مرکز به صورت عملی صورت می گیرد، افزود:  مرکز آموزش فنی حرفه ای برادران با  ۱۰ کارگاه و  قابلیت  ۷۰ حرفه آموزشی و مرکز خواهران ۹ کارگاه با  قابلیت۹۰ حرفه  آموزشی با هدف آموزش منتج به  اشتغال و ایجاد کسب و کار  وتبدیل  افراد فاقد مهارت به افرادی دارای  پنجه های  کارآمد که بعد از آموزش  بتواند به یک فرد کارآفرین تبدیل شوددارای فعالیت آموزشی میباشد. 

رئیس فنی و حرفه ای بیان نمود: اخیرا در قالب  طرح آموزش دو گانه  ۴۰ نفر  در حرفه سی ان سی آموزش های لازم مهارتی را فراگرفتند که اکنون درواحدهای صنعتی  مشغول به کار  می باشند.

پوربافرانی با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای متولی آموزش های غیر رسمی در کشور است، گفت:  تفکر دانش آموزان  باید به جای مدرک گرایی  به سمت  مهارت گرایی و کارو کارآفرینی  سوق داده شود . ایشان  توصیه کرد در برنامه دانش آموزان  از   ابتدای  تحصیلات رسمی   مهارت آموزی گنجانده شود تا در آینده به افراد  کارآفرین تبدیل شوند .

وی افزود: ارتقای مهارت برای شاغلین  یک عامل  پشتیبان کننده برای تولید میباشد که میتواند باعث  تولید کالا با کیفیت بهتر شود . آموزش سرمایه گذاری است نه هزینه. و آدمها به آموزش  عاملی است برای مانع زدایی و پشتیبانی کننده تولید در صنعت و خدمات در صنوف مختلف.

پوربافرانی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی  با مهارت آموزی پشتیبانی می شود بیان نمود: خواهران در مرکز خواهران امام خمینی(ره) در حوزه صنایع دستی، هنری، خیاطی، بافت، کشاورزی (تولید و پرورش قارچ)  توانسته اند با حمایت های نهاد های بهزیستی ، کمیته امداد  با اخذ گواهینامه نسبت به راه اندازی کسب و کار و مشاغل خانگی اقدام کنند.

وی گفت: پرورش کرم میل ورم با استقبال ۸۰ درصد کارآموز برگزار شد که حدود چهل نفر از آموزش و مهارت های لازم را فراگرفتند که این در خود یک نوع خود اشتغالی محسوب می شود.

رئیس فنی و حرفه ای بیان نمود: تریبون مهارت در سطح شهرستان بایستی فعال تر عمل کند و برای ترویج فرهنگ مهارت نیاز به همکاری  همه مسئولین  و اصحاب رسانه داریم.

 او افزود: اگر امروز در حوزه اشتغال فرد بیکاری وجود داشته باشه خیلی از آسیب‌های اجتماعی در واقع خود به خود ممکن است سراغ فرد رفته ولی با  مهارت آموزی  و توانمندسازی در واقع میتواند  در مسیر درست زندگی قرار بگیرد.

 

  • نویسنده : فاطمه مسعود