دشمن به دنبال ایجاد التهاب و ناامن کردن فضای جامعه است
دشمن به دنبال ایجاد التهاب و ناامن کردن فضای جامعه است
امام جمعه شهرستان نایین گفت: دشمن با ایجاد التهاب و ناامن کردن فضای جامعه در‌صدد تضعیف راهبرد امنیت انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، ‌حجت‌الاسلام محمد مطهر‌خو امام جمعه شهرستان نایین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: این حادثه ابعاد مختلفی دارد که مؤمنین باید به آن توجه کنند مخصوصاً بعد زمانی حادثه که با سالروز شهادت پرچمدار مبارزه با تروریست داعش رخ داد، داعشی که در این منطقه توسط آمریکا و صهیونیست متولد شد و همچنان به دنبال نا‌امن‌کردن منطقه می‌خواهند آن را زنده نگه دارند که باید عاملان اصلی این قضیه را بشناسیم.

وی افزود: نزدیک به انتخابات هستیم و دشمن به دنبال ایجاد التهاب و ناامن کردن فضای جامعه است تا امنیتی که به آن افتخار می‌کنیم و راهبرد امنیت انتخابات را که رهبر به آن تأکید داشتند، تضعیف کنند.

نماز جمعه نایین

نماز جمعه نایین

مطهر ‌خو تصریح کرد: در طول ماه‌های گذشته در تجمعاتی که اتفاق افتاد مثل اربعین، نیروی انتظامی توطئه‌های زیادی را خنثی کرد که به دلیل امنیتی خیلی از این‌ها بازگو نمی شود تا مردم نگران نشوند.

امام جمعه شهرستان نایین ادامه داد: بعضی انگشت اتهام را به سمت نیروهای امنیتی و انتظامی می‌گیرند که یک جفای بزرگ است، باید انگشت اتهام را به سمت مقصر اصلی گرفته و همه تنفرها را متوجه آمریکا و رژیم صهیونسیتی کنیم که بعنوان عامل این جنایت‌ شکست خوردند و با این کارها به دنبال کم کردن فشار بر روی خودشان هستند این از نظر بعد زمانی که ما باید بدانیم در چه زمانی این اتفاق افتاده است.

عامل اصلی واقعه کرمان، آمریکا و صهیونیست هستند

وی با تاکید بر اینکه دو عامل در این جنایت‌ دست دارند گفت: در این جنایت‌ یک عامل مباشر داریم و یک عامل اصلی، عامل مباشر این قضیه داعش که دست ساز صهیونیست است با حدود سی ساعت تأخیر با الفاظی که معلوم است الفاظ آن‌ها نیست جنایت را به عهده می‌گیرد فقط به خاطر اینکه داعش مرده را در این منطقه به نحوی زنده نگه دارند.

مطهرخو با اشاره به اینکه داعش عروسک‌های دست‌ساز دشمن هستند و اعتقادات شدیدی دارند اما عقل و فکر ندارند، گفت: این یک اصل کلی است که آمریکا و صهیونیست از احمق‌ها در قالب شیعه آمریکایی خوب بهره‌برداری می‌کنند جایی که عاطفه و احساس، عقل را کنار بزند اشکال جدی عملی و اعتقادی به وجود خواهد آمد این‌ها دوستان شیطان هستند.

امام جمعه نایین

وی افزود: عامل اصلی که کاملا واضح است آمریکا و صهیونیست است اما همانطور که رهبر فرمودند چه دست‌های آلوده به خون بی‌گناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی انتقام سختی در پی خواهد داشت.

خطیب جمعه نایین خاطر نشان کرد: تجربه انقلاب و قبل از انقلاب به ما ثابت کرده است که این خون‌های بی‌گناه باعث آبیاری انقلاب خواهد شد این بار هم به لطف خدا این قضیه سبب خیر خواهد شد.

مطهر‌خو بیان پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انقلاب و مخصوصاً دولت انقلابی سیزدهم را در تبیین مسائل کشور حائز اهمیت دانست و گفت: در کنار پیشرفت‌ها باید علت کند بودن و گرفتاری در بعضی زمینه‌ها و دلایل عدم پیشرفت هم گفته شود اگر بخواهیم تحلیل درستی داشته باشیم باید ضعف‌ها و پیشرفت‌ها را در کنار هم دید.

وی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات ناشی از بر‌ زمین ماندن فرمایشات و مطالبات رهبری است؛ مانند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، نقشه مهندسی-فرهنگی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عدالت و مبارزه با فساد، نقشه جامع کشور و جوانی جمعیت که این‌ها از مطالبات رهبر بوده که یا انجام نشده یا در حد خیلی کم به مرحله اجرا رسیده است.

خطیب نماز جمعه نایین بیان کرد: ضعف مدیریتی و بی‌انگیزگی، نداشتن روحیه جهادی و انقلابی در برخی مسئولین، توطئه‌های مستمر دشمنان علیه نظام، کمبود بودجه و امکانات، عدم استمرار پیگیری و اجرا و پرداختن به معلول به جای علت از دلایل عدم اجرای مطالبات رهبری است.

وی افزود: در همین مسئله حجاب، مهم‌تر از امر به معروف و برخورد سلبی پلیس، اصلاح نظام تعلیم و تربیت است از سند تحول آموزش و پرورش نباید فقط به بخش مادی آن توجه کرد باید دانش‌آموزان با انگیزه انقلابی و متعهد ایرانی اسلامی از آموزش و پرورش خارج شوند.

مطهرخو وضع قوانین و ضوابط درست را از وظایف نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: باید در موضوعاتی مانند جوانی جمعیت و فضای مجازی نمایندگان پیگیری بیشتری کنند تا نتیجه محسوس آن در کشور دیده شود.

وی تصریح کرد: دشمن درصدد است که ضعف‌های مدیریتی را به گردن نظام بیندازد نظامی که اسلامی است، اسلام بهترین و زیباترین دین است همه مردم نظام را دوست دارند فقط از مدیریت ضعیف ناراضی هستند.

در پایان مردم انقلابی شهرستان نایین با برگزاری راهپیمایی حمله تروریستی کرمان را محکوم کردند.

  • نویسنده : طاهره دهقانی