شخصیت امام بهترین شاخص انقلاب اسلامی است
شخصیت امام بهترین شاخص انقلاب اسلامی است
امام جمعه نایین گفت: اگر ملت ما بخواهد به اهداف انقلاب برسد باید راه و مکتب امام را بشناسد و در این مسیر حرکت کند و اجازه ندهد شخصیت امام که بهترین شاخص انقلاب اسلامی است، تحریف بشود که اگر غیر از این باشد ملت ایران سیلی خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین در مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام جاودانه پانزدهم خرداد، اظهار کرد: اثر وجود پر برکت امام عزیز و شهدا فقط متعلق به زمان حیات آن‌ها نبود بلکه امروز روح ملکوتی امام و شهدای گلگون کفن انقلاب و دفاع مقدس باعث شده است که اسلام روز به روز درخشان‌تر و پایدارتر باشد.

وی افزود: سیره امام(ره) بزرگوار فقط معرفی یک شخصیت نیست بلکه راهنمای عمل ملت ایران و همه کسانی است که زندگی شرافتمندانه در سایه اسلام را برای خودشان انتخاب کردند و می‌خواهند انتخاب کنند.

مطهرخو با اشاره به اینکه امام(ره) یک مکتب فکری و سیاسی ایجاد کرد و ملت شریف ایران این مکتب را پذیرفتند و در قلمرو آن حرکت کردند، بیان کرد: ادامه راه حضرت امام در این مکتب و نقشه راه بستگی به شناخت تمام ابعاد این بزرگوار دارد که اگر امام شناخته و شناسانده نشود راهش دچار مشکل خواهد شد.

امام جمعه نایین با بیان اینکه ما ملت ایران زیر دست، غرق در بی‌هدفی و ناامیدی و وابسته به بیرون بودیم، گفت: امام ما را به یک ملت پرامید و با نشاط برای اسلام و برای حرکت و کار تبدیل کرد و ما را از حالت تحقیر و خواب آلودگی بیدار کرد و به صحنه آورد که این هنر امام عزیز ما بود.

وی با تأکید بر این که تفکر ۱۵ خردادی را امام در رگ‌های این مملکت تزریق کرد، افزود: جوانان عزیز ما امروز معتقد به ما می‌توانیم هستند و باور دارند که می‌توانند عدالت اجتماعی را به طور کامل پیاده کنند و می‌توانند ایران را به یک کشور پیشرفته، ثروتمند و دارای قدرت متناسب با هویت تاریخی خودمان تبدیل کنند.

مطهرخو تصریح کرد: اگر ملت ما بخواهد به اهداف انقلاب برسد باید راه و مکتب امام را بشناسد و در این مسیر حرکت کند و اجازه ندهد شخصیت امام که بهترین شاخص انقلاب اسلامی است، تحریف بشود که اگر غیر از این باشد ملت ایران سیلی خواهد خورد.

امام جمعه نایین با اشاره به اینکه دشمن هم فهمیده است که اگر بخواهد این ملت را از آرمان‌های انقلاب دور کند باید امام را تحریف کند، گفت: از همان ابتدای انقلاب به تحریف امام پرداختند و شخصیت امام را خشک و خشن نشان دادند در حالی که امام با اقتدار و با صلابت و در عین حال پر عاطفه و مظهر لطافت، مهربانی و دلدادگی به خدا و خلق خدا به ویژه مستضعفین بود.

وی ادامه داد: حضرت امام یک شخصیت ممتاز، فقیه صاحب مکتب، فیلسوف، سیاستمدار و یک مصلح بزرگ اجتماعی بود که در عین حال خصلت‌های نیکو و تراز اول داشت که این یک بعد شخصیت ایشان بود.

مطهرخو خاطرنشان کرد: بعد دیگر شخصیت امام این است که با ایجاد یک بنیاد و مکتبی جدید به نام جمهوری اسلامی امید را در دل مستضعفان جهان ایجاد کرد و نگاه دنیا به ایران اسلامی را تغییر داد.

امام جمعه نایین با تأکید بر اینکه شخصیت امام شخصیت انقلاب است، اضافه کرد: نکته مهم و اصلی در مبانی نظرات امام(ره) مسئله اسلام ناب محمدی است یعنی اسلام ظلم ستیز، عدالت خواه، مجاهد، طرفدار محرومان، مدافع حقوق پابرهنگان، همراه با امر به معروف و نهی از منکر و اسلامی که متکی به کتاب سنت است.

وی ادامه داد: در مقابل این اسلام ناب، اسلام آمریکایی قرار دارد یعنی اسلام تشریفاتی، بی‌تفاوت در مقابل ظلم و زیاده‌خواهی و کمک کننده به زورگویان و زرپرستان و بی‌تفاوت در مقابل گناه علنی و اسلامی که به آمریکا چشم دوخته است.

مطهرخو با اشاره به اینکه امام حفظ نظام اسلامی را اوجب واجبات دانستند، گفت: لازمه حتمی پیاده شدن اسلام ناب در کشور، حاکمیت اسلامی است و امام پای این قضیه ایستاد تا نظام این کشور اسلامی شود.

امام جمعه نایین در پایان بیان کرد: امروز وظیفه من و شما این است که امانت الهی یعنی نظام مقدس اسلامی را که امام عزیز به پیروی از اولیای خدا در اختیار ما قرار داده است را به دور از دست‌های خائن و جاهل حفظ کنیم و به نسل‌های آینده صحیح و سالم بسپاریم که این وظیفه نسل انقلاب است

  • نویسنده : فاطمه محمدی