مهاجرت نخبگان، بزرگترین ضعف شهرستان/ ترویج گوش نائینی وظیفه قانونی آموزش و پرورش نیست
مهاجرت نخبگان، بزرگترین ضعف شهرستان/ ترویج گوش نائینی وظیفه قانونی آموزش و پرورش نیست
مدیر آموزش و پرورش نایین گفت: مهاجرت نخبگان یکی از ضعف هایی است.که این شهرستان را با مشکلات جدی روبه رو خواهد کرد.

رحمت اله رضایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، گفت: آموزش، آسیب جدی کرونا به مدارس بود که از همه همکارانم که در طی این دوسال سختی های زیادی را متحمل شدند کمال قدردانی و تشکر را دارم.

او افزود: استقبال خوبی از طرح واکسیناسیون صورت گرفت و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته بود اگر  مدرسه ای، ۸۵ درصد دانش آموزان واکسن زده باشند آن مدرسه به صورت حضوری اما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله  ۲ متر و ۲۵ سانتی متر برگزارشود.

مدیر آموزش و پرروش نایین با اشاره به بازگشایی برخی از مدارس، بر ضرورت همکاری اولیا دانش آموزان جهت تکمیل فرآیند واکسیناسیون تاکید کرد.

رضایی با اشاره به شعار سال تحصیلی جدید مبنی بر استمرار آموزش ، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت گفت: همکاری در طرح واکسیناسیون و واکسن زدن یک وظیفه اجتماعی  است و شرط حضوری شدن هر مدرسه این بود که ۸۵ درصد دانش آموزان واکسینه شده باشند هر چند این اتفاق در شهرستان به خوبی طی نشده اما به خاطر کیفیت آموزشی نمی توانیم منتظر بمانیم تا  ۸۵ درصد واکسن بزنند، در حالی که طبق گروه بندی هایی که صورت گرفت دانش آموزانی که واکسیناسیون را انجام دادند در مدارس حضور پیدا کردند.

او تصریح نمود: سلامت همکار فرهنگی الویت اصلی آموزش و پرورش شهرستان و هم تراز الویت نخست سلامتی دانش آموزان است که از اول آذرماه شاهد بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول در شهرستان خواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش نایین گفت: تابع شرایط و وضعیت موجود کشور هستیم با اینکه شبکه بهداشت و درمان برای دانش آموزان زیر ۱۲ سال واکسن پاستوکووک را توصیه نموده بزودی تزریق آن انجام خواهد گرفت .

او بر رعایت فاصله گذاری های دانش آموزان و توزیع عادلانه مواد ضدعفونی در بین مدارس تاکید نمود.

رضایی ضمن تشکراز خدمات مهندس میرپور افزود: در دو مدرسه چوپانان هوشمند سازی شده (گرمایشی) با حضور خیرین صورت گرفت.

او افزود: مشکلی که در چوپانان وجود دارد اینکه همکاران فرهنگی ما باید هر روز ۱۷۰ کلیومتر را طی کنند و اقامت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش نایین گفت: اکثر بازنشستگان،  نیرو های مجربی هستند با این وجود که از بین این عزیزان باز هم کارشناسان بهترین ها را به کار می گیرند که  در حوزه ابتدایی ۱۴ نفر و در حوزه متوسطه هم درصد چشمگیری نیست و  امسال حدودا ۴۵ نفر ابتدایی ، ۳۰ نفر برای متوسطه متقاضی و  شش نفر ابتدایی برگزیده شدند.

رضایی در ادامه با اشاره به مدرس خیرساز شهرک قائمیه گفت: در آینده نزدیک با وجود طرح برکت، شاهد ساماندهی در برخی از مدارس بویژه مدرسه شهر بافران خواهیم بود.

او افزود: توزیع نیروی انسانی بر اساس امتیاز معلمان است و برنامه ریزیهای صورت گرفته این است که مناطق کم برخوردار از وجود نیروی خوب بهره مند باشند.

رضایی بیان کرد: آموزش و پرورش متولی آموزش رسمی کشور است و در زمینه گویش نایینی کاری صورت نگرفته هرچند کانون های مختلف می توانند در این زمینه فعالیت کنند اما نباید گویش و فرش نایینی به فراموشی سپرده شود.

مدیر آموزش و پرورش مهمترین ضعف شهرستان، مهاجرت نخبگان است که این امر باعث شده تا آموزش و پرورش در این شهرستان با مشکلات جدی روبه رو باشد.

 

  • نویسنده : یلدا آه مند